Nieuws

Ins en outs Neckermann smartline actie

468Om je klant kennis te laten maken met de nieuwe low-budget all inclusive formule van Neckermann komt de touroperator met een heel aanlokkelijke actie. Boek je voor jouw klant op zaterdag 25 mei namelijk een smartline pakketreis dan betaalt de tweede persoon slechts 1 euro! Via social media zag TravelPro volop vragen binnenkomen over deze actie. Met name omdat de korting niet in één keer wordt verrekend op de totale reissom, maar omdat Neckermann werkt met een zogenaamde cash-back formule. Hoe dat precies werkt voor jouw als reisagent? Wij zetten hierbij nog even alle informatie op een rij.

– De actie vindt alléén plaats op zaterdag 25 mei (van 00:00 uur t/m 23:59 uur) en is van toepassing op nieuwe boekingen met vertrek vanaf 25 mei t/m 31 oktober (inclusief vakantieperiodes) en is geldig voor de zestien smartline-accommodaties uit het aanbod van Neckermann. De volledige lijst met smartline-accommodaties vind je terug op Reisbureauinfo en in CooksFinder. De actie is van toepassing op alle reisduren en kamertypes.

– De klant krijgt maximaal 800 euro retour. Het overgrote deel  van de smartline vakanties zijn onder de 800 euro geprijsd. Zodoende komt dit in bijna alle gevallen neer op een totale reissom van 1 euro voor de tweede persoon.

– De korting wordt eenmalig per boeking verrekend. Alleen de tweede persoon uit de boeking betaalt dus slechts 1 euro. Bijvoorbeeld: twee volwassen en twee kinderen boeken samen één reis. Het is van belang dat één van de volwassen in dat geval als tweede wordt ingeboekt. Dan betaalt diegene namelijk  1 euro, de kinderen betalen kinderprijs. Gaat je klant met meerdere volwassenen en wil men vaker gebruik maken van de kortingsactie dan zouden er verschillende boekingen gemaakt moeten worden (let wel: dan loopt men het risico dat met een nieuwe boeking de gewenste kamers of reisduur niet meer beschikbaarheid zijn)

– Deze actie is een cash back actie, wat inhoudt dat je klant het volledige bedrag betaalt en het kortingsbedrag retour op zijn of haar rekening ontvangt. Na boeking van één van de accommodaties uit het smartline-aanbod vul je voor je klant het cash back formulier in. Dit formulier kun je vinden op Reisbureauinfo. Let op: het cash back formulier dient binnen 10 dagen na boeking te zijn ingevuld en verzonden, dus uiterlijk op 3 juni 2013.

– Natuurlijk is de actie afhankelijk van beschikbaarheid en kan er alleen geboekt worden indien er plaats is. VOL = VOL

Reageer met Facebook:

reacties

21 Reacties

  1. antonia
    18 juli 2013 at 12:51

    Ik ben ook een zra en had ook voor klanten geboekt die waren ondertussen al op vakantie geweest toen ze hun geld gestort hadden gekregen. Dit was wel een flink minpunt meerdere malen gebeld en gemaild. Aan z, n aktie zitten heel veel voorwaarden in dit geval hield NE zich niet aan de voorwaarden van hun eigen aktie.

  2. opvakantie gaan
    18 juli 2013 at 09:05

    wij hebben het geld ook nog niet terug en de maand is echt al verstreken….
    hebben al een mail gestuurd maar nog geen reactie

  3. Jolyn vH
    3 juli 2013 at 14:11

    Ik heb gewoon thuis via de Neckermann site geboekt. Van 0.00-02.30 uur geprobeerd te boeken maar kreeg steeds een foutmelding. Om 9.00 uur opnieuw geprobeerd en toen is het gelukt. Het geld van de cash back actie helaas nog niet terug, hoop dat dit snel binnen is.

  4. Ike Groot
    1 juli 2013 at 18:20

    Gewoon via het reisbureau om 9 uur ’s morgens het hotel geboekt wat de eerste voorkeur had!
    Helaas nog steeds niet het geld terug…
    Maar daar zit het reisbureau bovenop!

  5. jessica boedjawan
    25 juni 2013 at 19:42

    wie heeft zijn geld (cashback smartline) al terug??

  6. A.M Macco
    27 mei 2013 at 08:36

    Eerst in de middag voor informatie 50 minuten aan de telefoon gehangen zonder resultaat,vervolgens de hele nacht geprobeerd te boeken, maar ook hier konden we niet verder komen.
    Er werden toch heel veel reizen aangeboden op alle data en verblijfsduren.
    Snel naar het reisbureau en ook deze konden niets meer doen en konden ook niet op de site komen.
    Veel mensen konden weer (boos) naar huis.
    We hadden al eerder een geintje met Neckermann en na deze stunt zijn wij klaar met dit bedrijf

  7. M. Visser
    27 mei 2013 at 03:12

    Wij zijn ’s ochtends vanaf 6 uur 3 uur bezig geweest, steeds fout melding. Verschillende datums en airports geprobeerd. ’s Middags nog eens geprobeerd, zonder resultaat. Wat heb je dan aan dit soort acties? Alleen maar tijdverspilling!

  8. Wilchen
    26 mei 2013 at 23:10

    Wij hebben dus geluk gehad. Halve nacht geprobeerd en om 8.15 uur gelukt via de site!
    Dank Neckermann!

  9. Natasja
    25 mei 2013 at 21:40

    Volgens mij hebben zowel de “stenen”reisbureau’s als de ZRA’s geprofiteerd bovenop de consumenten die zelf via t interney wilden boeken dus voor de branche goed jammer dat t om 11 uur klaar was maar dat was te verwachten.

  10. Bas
    25 mei 2013 at 20:19

    Het enige waarmee een zra zich kan onderscheiden is door af te geven op het stenenreisburo. Lees alles maar eens na als Eem zra aan het woord is. Teken van zwakte

  11. G de Veld
    25 mei 2013 at 18:18

    Helaas was alles al weg! Ze hadden beter de datums en land kunnen aangeven wat er vrij was!
    Je bleef zoeken..

  12. Jeroen
    25 mei 2013 at 18:10

    Wat een onzin opmerking is dat een stenen reisbureau geen toegevoegde waarde zou hebben Joost! Genoeg ondernemers die wel degelijk waardevol zijn, daar hoef je echt niet perse een ZRA voor te zijn!

  13. Lien Luigjes/ ZRA van The Travel Club
    25 mei 2013 at 17:32

    Ook hier gelukt hoor om 00.00 uur. Als zelfstandig reisagent veel goodwill gekweekt bij mijn klanten door voor ze op te blijven en te boeken.
    Jammer dan Neckermann voor reisbureaus hele zaterdag telf. niet bereikbaar was, maar op consumenten nummer wel!

  14. Joop laarakkers Toerkoop reisburo reuver
    25 mei 2013 at 17:09

    Ook wij hadden al een stapel boekingen verzameld, die we ’s nachts hebben kunnen boeken zonder probleem. Tja soms moet je er wat voor over hebben om je klanten te behouden…

  15. Maritha de Leeuw
    25 mei 2013 at 16:38

    Hier hoef je geen zelfstandig reisagentschap voor te zijn hoor… Ik werk zelf bij een “stenen reisbureau” , maar kan thuis inloggen in ons boekingssysteem. Dus ook gewoon vannacht at boeken geslagen. Via Twitter en Facebook werkte prima! Vanmorgen voor de bouwvak nog 1 kunnen boeken en om 10.15 uur in de herfstvakantie Egypte en toen was de actie helaas volgeboekt! Leuke actie!! Maar je moet er wat voor over hebben 🙂

  16. Tim Zegveld
    25 mei 2013 at 14:15

    Vannacht achter de PC gezeten en veel klanten kunnen boeken. Tot 03.30 waren er mensen bezig met het proberen te bereiken van de Neckermann website. Via Twitter (#neckermann) heb ik ze kunnen benaderen, en ik kon alles gewoon makkelijk doorboeken voor die mensen. Zie de toegevoegde waarde van de zelfstandige reisagenten! En inderdaad: zorg dat je reisbureau open is van 00.00 tot een bepaalde tijd- haal je veel omzet uit!

  17. Josje Schoenmaeckers-Mertens / Limburg Travel
    25 mei 2013 at 13:24

    We zijn vannacht open geweest tot 03:00 uur. Goed geboekt en vanmorgen tot 10:30 uur ook kunnen boeken. Daarna was helaas alles vol geboekt, terwijl het systeem wel beschikbaarheid toont.
    Dat is spijtig voor onze klant, voor ons, maar zeker voor Neckermann Reizen.

  18. Anita v d Aardwegh
    25 mei 2013 at 10:18

    Het is een leuke actie maar om 0.30 u kan je al niet op de site
    komen tel om 9.00 u ook niet wachttijden te lang later terugbellen
    dus een actie die niets voorstelt Anita

  19. Joost Moerkerken
    24 mei 2013 at 23:48

    @Peggy, zie hier de ‘oude economie’ en de ‘toegevoegde waarde’ van het stenen reisbureau = nul!!!!

    Weleens gehoord van internet? Zorg dan dat je reisbureau van 0000-0200 open is! Genereer je ook nog eens gratis PR!

  20. Marianne Kap
    23 mei 2013 at 20:39

    Heee Peggy, internet!!?? Ik boek via Personal Touch om 00.01 Die doen dat dus wel!!

  21. Peggy van der Loop
    22 mei 2013 at 17:20

    Ja en de actie start 00.00 dus als wij als reisbureau geopend zijn om 09.00 uur zit alles al vol natuurlijk!

Vorige bericht

Winnaar Indian Summer actie bekend

Volgende bericht

Turkish Airlines viert tachtigste verjaardag met reisagenten

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."