D-reizen daagt in haar nieuwe campagne, die deze week van start is gegaan, consumenten uit om goedkopere tickets en deals te vinden bij andere reisbureaus dan D-reizen zelf aanbiedt. Middels een persbericht laat het weten er van te zijn overtuigd altijd scherper geprijsde vliegtickets of beter samengestelde zonvakanties aanbiedt dan consumenten online of via andere reisorganisaties kunnen vinden.
Mocht het consumenten toch lukken om ergens een betere deal te vinden dan bij D-reizen, dan mag de klant handige, nuttige, van tevoren beloofde tegenprestaties van de Persoonlijke Reisassistenten tegemoet zien. Denk aan reisassistenten van D-reizen die hoogstpersoonlijk je auto komen wassen, de lunch maken, of de planten water geven als je op vakantie bent.
“Consumenten spenderen uren achter de computer aan het zoeken naar zo scherp mogelijk geprijsde tickets. Wij vonden dat het hoog tijdwerd, dat zij zich realiseren dat zij bij ons in één keer kunnen slagen en zo heel wat tijd én geld besparen. Bovendien hebben wij de Persoonlijke Reisassistenten als verbinding tussen on- én offline service. Nee, wij maken het onszelf niet makkelijk als wij de beloftes bij verlies van onze uitdagingen moeten waarmaken. Maar dat moet ook. Iedereen kan namelijk zeggen dat hij of zij de goedkoopste is of de beste. Pas als consumenten beseffen dat we dit niet zomaar roepen en zien dat wij heel ver willen gaan om dit te bewijzen, is deze campagne echt geloofwaardig”, aldus Jan van der Wouw, directeur D-reizen.
Via radiocommercials, online bannering, de app, Social Media, eigen media en uitingen in de eigen winkels wordt de boodschap uitgedragen. Centraal in deze campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau uit Amsterdam, staat de Persoonlijke Reisassistent die precies weet wat de klant wil en kan zorgen voor het vakantiepakket met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Hij of zij is degene die namens D-reizen de klant aanspoort vooral op zoek te gaan naar goedkopere of betere aanbiedingen bij de concurrentie. De campagne loopt van 22 september tot en met 26 oktober.
9 reacties
Ik vind het een vreemde actie van D reizen want ze gebruiken hun personeel voor zeer persoonlijke dingen. En die button die ze op hebben daagt uit tot vreemde opmerkingen.
Ieder zijn ding. In elk geval prima marketing van D-reizen. Het gaat natuurlijk niet om inhoudelijk het wassen van een auto etc. Dat zijn leuke pr dingetjes die in de praktijk niet heel veel zullen voorkomen en als ze voorkomen zullen ze (terecht) uitgebuit worden in de pers. Men mikt op de perceptie van de klant. Als die in zijn hoofd heeft dat D-reizen altijd de voordeligste is hebben ze het goed gedaan. Niet iets wat mijn kopje thee is maar op zich een briljant plan.
Race to the bottom dus. Als er ergens geen geld meer mee valt te verdienen voor een reisburo dan is het wel met goedkope vakanties en losse vliegtickets. Laat dat maar over aan resp. de direct selling touroperators en de airlines zelf die ook nauwelijks nog winst maken.
beste mensen, zojuist een reis geboekt bij Arke reisburo voor weekje Tenerife. Wat blijkt; D-Reizen is voor exact dezelfde reis e.d. ruim 140,= Euri duurder!!!
Steeds verbaasd mij het weer als een bedrijf zich wil bewijzen in het goedkoopste te willen zijn zeker in de reiswereld. Want goedkoop is vaak duur koop. Bewijzen zijn er voldoende. Om een campagne te starten waarin je de medewerkers een tegen prestatie laat verrichten (die al een heel klein loontje verdienen) als de planten water geven of je auto wassen is toch te gek voor woorden naar mijn mening. Als D-Reizen inderdaad graag de goedkoopste wil zijn waarom vraagt men dan voor alles geld zoals online inchecken, offerte kosten e.d.
Het woord persoonlijke reisagente wordt door hun ook totaal verkeerd gebruikt het gaat er om wie het meeste boekt en omzet genereerd en dit heeft niets met persoonlijk te maken. Persoonlijk is je klant van A tot Z helpen ongeacht de reissom. De klant die jou kan bellen omdat er iets gebeurd is ter plaatsen 24/7.
Zo jammer dat de prachtige reiswereld waar veel mensen zo hard werken en het beste met de klant voor heeft nog steeds tegen organisaties als D-Reizen op blijft boksen wat dan wel weer goed is voor bepaalde tv programma’s.
Van de voordeligste naar persoonlijk reisadvies en weer naar de goedkoopste. Kortom, ze weten het zelf ook niet meer. Hoop voor D-reizen dat dit nog steeds “zoeken” is in plaats van “stuiptrekken”.
Helemaal eens met Marcel. Het lijkt wel of we bang geworden zijn om geld te verdienen.
Ik snap D-reizen ook niet helemaal, want eerst moest alles naar/via hun site geboekt worden en nu moet de klant opeens weer naar de persoonlijke reisadviseur. Dat uren over internet struinen, hebben ze zelf in de hand gewerkt. Gaan Klaas en Truus nu eerst naar de collega reisbureaus om de laagste prijs te zoeken?
Om vervolgens bij D-Reizen die offerte te deponeren, voor een lunch of maaibeurt?
D Reizen ga vooral zo door, ik haal de krenten wel uit de pap, met een innovatieve bedrijfsvoering.
Blijkbaar hebben ze het nodig……….veel succes…………..
Ja hoor. Goedkoop. Goedkoper. Goedkoopst. Misschien wil D-Reizen ook nog even mijn blog lezen – https://bit.ly/Reisindustrietjepesten