D-reizen daagt in haar nieuwe campagne, die deze week van start is gegaan, consumenten uit om goedkopere tickets en deals te vinden bij andere reisbureaus dan D-reizen zelf aanbiedt. Middels een persbericht laat het weten er van te zijn overtuigd altijd scherper geprijsde vliegtickets of beter samengestelde zonvakanties aanbiedt dan consumenten online of via andere reisorganisaties kunnen vinden.

Mocht het consumenten toch lukken om ergens een betere deal te vinden dan bij D-reizen, dan mag de klant handige, nuttige, van tevoren beloofde tegenprestaties van de Persoonlijke Reisassistenten tegemoet zien. Denk aan reisassistenten van D-reizen die hoogstpersoonlijk je auto komen wassen, de lunch maken, of de planten water geven als je op vakantie bent.

“Consumenten spenderen uren achter de computer aan het zoeken naar zo scherp mogelijk geprijsde tickets. Wij vonden dat het hoog tijdwerd, dat zij zich realiseren dat zij bij ons in één keer kunnen slagen en zo heel wat tijd én geld besparen. Bovendien hebben wij de Persoonlijke Reisassistenten als verbinding tussen on- én offline service. Nee, wij maken het onszelf niet makkelijk als wij de beloftes bij verlies van onze uitdagingen moeten waarmaken. Maar dat moet ook. Iedereen kan namelijk zeggen dat hij of zij de goedkoopste is of de beste. Pas als consumenten beseffen dat we dit niet zomaar roepen en zien dat wij heel ver willen gaan om dit te bewijzen, is deze campagne echt geloofwaardig”, aldus Jan van der Wouw, directeur D-reizen.

Via radiocommercials, online bannering, de app, Social Media, eigen media en uitingen in de eigen winkels wordt de boodschap uitgedragen. Centraal in deze campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau uit Amsterdam, staat de Persoonlijke Reisassistent die precies weet wat de klant wil en kan zorgen voor het vakantiepakket met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Hij of zij is degene die namens D-reizen de klant aanspoort vooral op zoek te gaan naar goedkopere of betere aanbiedingen bij de concurrentie. De campagne loopt van 22 september tot en met 26 oktober.