De Consumentenbond heeft reisbureaus onlangs beoordeeld op de reisbureau-adviezen naar de klant. VakantieXperts scoort het hoogst met een gemiddeld cijfer van een 6,7.
De mystery-klanten van de Consumentenbond bezochten honderd reisbureaus van Arke, D-reizen, Toerkoop, VakantieXperts en onafhankelijke reisbureaus. De mystery-klanten kozen voor een niet-alledaagse vakantie, waarbij advies en maatwerk nodig waren. Bijvoorbeeld: tien dagen met een huurauto door Marokko reizen en overnachten in verschillende soorten hotels. Er werden allerlei vragen over praktische zaken en over bezienswaardigheden gesteld. Een reisbureau kon maximaal 100 punten halen; dit is vervolgens omgerekend naar een rapportcijfer.
4 reacties
Wordt tijd dat de Consumentenbond z’n pijlen gaat richten op de online aanbieders van reizen. Met dit onderzoek hebben ze weer tientallen medewerkers ‘voor noppes’ aan het werk gehouden. Vervolgens staat in de gids een foto van een dame die voortaan toch maar online gaat boeken, lekker opbouwend!!
Samen met de “positieve” berichten van Telegraaf Paultje lijkt de consument wel gek om nog naar een reisbureau te gaan.
@Bibi:
Dat is maar hoe je het bekijkt. Bijvoorbeeld: als er 16 reisbureaus (D-reizen) een score hebben behaald van 6 of hoger, waarvan 14 reisbureaus een 6, maar 2 reisbureaus een 8, dan kan de gemiddelde score lager uitkomen. Want als er 14 reisbureaus (VX) een score hebben behaald van 6 of hoger, waarvan 7 reisbureaus een 6 en 7 reisbureaus een 8, dan is die gemiddelde score hoger.
Verder sluit ik me aan bij Tom.
@BIbi, zoals je kunt lezen is het een onderzoek gedaan door de Consumentenbond.
Als je vragen hebt over hoe het een en ander tot stand gekomen is, adviseer ik je om de Consumentenbond te mailen via consumentenbond.nl
Groet, Tom
het bijzondere is dat als ik de scores per onderdeel bekijk D-reizen het volgens mij beter doet?
Hoe is dit cijfer dan tot stand gekomen?