Arjen LutgendorffBlogNieuws

Er gaat niets boven Sudtours…

‘Er gaat niets boven Sudtours’, er zal een periode zijn geweest dat dat door velen in de branche werd gedacht. Op Groningen Airport Eelde zijn ze vast fan van het langzaam ter ziele gaande merk gezien de reclame die er nog steeds hangt…

Sudtours werd groot gemaakt door Hans Mosselman (de huidige eigenaar en oprichter van SolFly) en was zeer geliefd bij de retail. De megafeesten waar ik veel over heb gehoord, maar die ikzelf nooit heb bezocht, zullen daar naast het totaalplaatje zeker reden voor zijn geweest. Wat begon met een klein reisbureau aan de Ferdinand Bolstraat verkocht Mosselman uiteindelijk aan de Sundio Group. Eind 2008 nam Mosselman afscheid als directeur.

De redactie kreeg bijgevoegde foto van het reclamebord op Groningen Airport Eelde opgestuurd en dat deed de wenkbrauwen enigszins fronsen. Zou Sundio het merk opnieuw actief in de markt gaan zetten? Navraag bij Joost Romeijn (oprichter/eigenaar Sundio Group) leerde ons dat het klopt dat de site nog steeds draait en dat wie bij Sudtours boekt een Sunweb-bevestiging krijgt. Het merk doet het dus nog steeds. Volgens Romeijn hangt de reclame op Groningen Airport Eelde er al van voor de overname in 2008.

Wat ik mij nog wel weet te herinneren, was dat er veel gaande was rondom en na de overname van Sudtours. Er werd nog gezegd dat het merk zou blijven bestaan voor de retail en in 2010 ging de website van Sudtours zelfs op slot, zodat geïnteresseerden hun boeking via het reisbureau moesten afhandelen. Daar kwam eind 2012 een einde aan toen Sudtours verder ging als direct-seller.

Zouden er nog retailers zijn die het merk terug willen hebben ‘op de schappen’? Zoals gezegd, de site draait nog en het merk doet het nog. En op Groningen Airport Eelde hangt nog een reclamebord, wat wil je nog meer? Hoeveel reclame wordt er eigenlijk gemaakt voor en door retailers en is dat in verhouding met het aandeel van verkochte reizen bij touroperators door retail? Benieuwd wat voor retail dé manier is om anno 2017 onder de aandacht van de consument te komen. Misschien een reclamebord op Groningen Airport Eelde, reclame voor de komende tien jaar gegarandeerd…

Arjen Lutgendorff
arjen@travelpro.nl

Reageer met Facebook:

reacties

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Bolsjoj Reizen zoekt een verkoopmedewerker m/v (gesloten)

Volgende bericht

Foto's 95e verjaardagsfeest Kras online

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.