Nieuws

Aantal claims Britten fors gestegen

Het aantal claims van Britse vakantiegangers in Spaanse toeristische steden is vorig jaar met maar liefst 700% gestegen, dat meldt NOS correspondent Lex Rietman. De Spaanse hotels hebben al miljoenen aan schadevergoeding moeten betalen voor meldingen van voedselvergiftiging. Rietman meldt dat het sinds 2013 mogelijk is om schadeclaims in te dienen wegens een slechte dienstverlening, zelfs zonder harde bewijzen.

Advocatenkantoren maken flink gebruik van deze situatie, en zoeken zelf de Britse vakantiegangers op. Hierbij helpen ze de toeristen om een schadeclaim in te dienen via een standaardformulier. De vergoeding loopt meestal op tot in de duizenden euro’s. Klachten komen met name van jonge toeristen die een goedkoop all-in pakket hebben geboekt. Steeds meer hotels proberen deze situatie te voorkomen, waardoor gasten een verklaring moeten ondertekenen waarin staat dat zij niet ziek zijn geweest tijdens hun vakantie.

Reageer met Facebook:

reacties

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

KLM: drie uur voor vertrek op Schiphol

Volgende bericht

Sundio en Transavia verlengen samenwerking

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Op het moment is Dylan druk bezig met afstuderen, in combinatie met zijn werk op de redactie.