Nieuws

Organiseer (gratis) studiereizen naar Turkije…

Leo van der Hoeven (directeur/eigenaar Reisburo Apollo en voorzitter ITAC) roept reisprofessionals op zelf te ontdekken hoe het momenteel is om vakantie te vieren in Turkije, het land dat het na diverse aanslagen, de coupepoging en de politieke aanvaring met Den Haag zo moeilijk heeft op de (Nederlandse) reismarkt. “Organiseer (gratis) studiereizen. Als wij als reisagenten en ZRA’s er al niet voor gaan…”, zo laat Van der Hoeven vanuit Turkije (Alanya/Antalya) aan TravelPro weten. “LMX geeft al het goede voorbeeld door een gratis studiereis naar Turkije aan te bieden!”

Van der Hoeven laat weten dat hij voor zijn vertrek naar Turkije veel vragen over zich heen kreeg. “We kregen te horen; ‘Turkije? Jullie zijn gek, je gaat toch zeker niet meer naar Turkije, dat land van aanslagen en gezien de spanningen aldaar…'” Maar Van der Hoeven is zeer te spreken over zijn vakantie tot nu toe. “Ik was benieuwd naar de ontvangst van de douane en die was prima. Vlot door, zonder negatieve blikken en met een snelheid waar ze op Schiphol een voorbeeld aan mogen nemen! Zeer vriendelijke ontvangst in het hotel en gewoon ‘ouderwets’ genieten.”

Foto: Leo van der Hoeven en zijn zoon tijdens hun verblijf in Turkije.

“Er is maar een manier om te zien hoe het op dit moment is in Turkije. Organiseer studiereizen naar dit land, laat mensen zelf ervaren hoe het hier werkelijk is en je kunt je eigen klanten uit eigen ervaring vertellen hoe het hier werkelijk is! De mensen hier verdienen het en je ‘verdient’ het zelf!”, aldus Van der Hoeven. “Laat de discussie maar starten. Veel reisbureaus hebben veel te danken aan Turkije!”

De redactie van TravelPro is benieuwd naar jouw mening over Turkije als vakantiebestemming. Stuur jij er met een gerust hart je klanten naartoe, waarom wel/niet, is er animo onder jullie klanten, hoe moeten touroperators omgaan met de situatie en moet bijvoorbeeld ook de Turkse toerismesector duidelijker laten weten dat de Nederlanders welkom zijn. Laat hieronder, op Facebook of via redactie@travelpro.nl je reactie achter.

Reageer met Facebook:

reacties

2 Reacties

  1. 7 april 2017 at 12:21

    Reisorganisatoren hebben een verantwoordelijkheid tov van hun klanten zolang er in TURKIJE geen rechtszekerheid bestaat!
    Zolang er berichten zijn dat mensen in TURKIJE vastgezet worden zonder enige vorm van (onafhankelijke) rechtspraak is het zeer de vraag of je verstandig bent als je naar TURKIJE op vacantie gaat en is het niet de taak van reisorganisator daaraan voorbij te gaan en klanten zonder voor dat aspect te waarschuwen te werven voor het reizen naar TURKIJE. Temeer daar algemeen bekend is dat er zelfs mensen die naar TURKIJE op vacantie gaan belet worden het land weer uit te reizen.

  2. ROB land
    5 april 2017 at 15:29

    Ik heb vandaag ook weer gewoon klanten naar Turkije gestuurd. Inmiddels bijna 30 personen ivm tennisreis in oktober in Hotel Paloma Grida in Belek. Ik ben het ook helemaal eens met Leo en probeer klanten echt aan te moedigen om te gaan genieten van een heerlijke vakantie in Turkije ! Na 16 april wordt het weer business as usual, let maar op !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Emirates twee keer per dag naar Bali

Volgende bericht

Verkoopstop op aantal excursies met dieren

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.