Nieuws

Tinker in de problemen…

De Nederlandse airport taxi service Tinker lijkt flink in de problemen te zitten. Op haar website meldt het bedrijf dat het door een technische fout niet mogelijk is om een TinkerTransfer te boeken. Het bedrijf werkt veel samen met diverse bedrijven in de reissector en is actief op diverse airports in Europa.

Wie belt met het kantoor krijgt het bericht ‘Excuses voor het ongemak! Door de huidige omstandigheden kunnen we tot onze spijt geen taxiritten uitvoeren of aannemen. Indien u reeds een taxirit bij ons heeft geboekt verzoeken wij u uw vervoer van of naar de luchthaven op een andere manier te regelen. Wij betreuren de situatie enorm.’ Een van de Tinker-medewerkers die TravelPro wist te bereiken, liet weten niet veel van de situatie af te weten en af te wachten wat er zou gebeuren.”

Diverse websites melden dat Tinker nog veel geld moet betalen aan onder meer (zo’n 600) taxibedrijven. Er zou ook een onderzoek komen door een onafhankelijke commissie naar de bedrijfsvoering van Tinker, dat overigens niet failliet is verklaard. Er zouden nog betrokkenen zijn die het bedrijf proberen te redden. Onderzoekers hebben schuldeisers gevraag hun vorderingen te bevriezen tot de onderzoekscommissie het onderzoek heeft afgerond dat op 10 mei van start gaat, zo meldt taxipro.nl.

Tinker werd op 28 november 2012 opgericht met het doel om reizen voor iedereen toegankelijk te maken. Het bedrijf begon in een kantoor van drie bij twee meter met een zelfgemaakte website. Het bedrijf meldt op haar website nog ‘marktleider in Nederland en België’ te zijn en ‘bovendien hard op weg te zijn om de rest van de wereld te veroveren’. Sinds de oprichting was Tinker bezig met het creëren van een netwerk dat reizen efficiënt en betaalbaar maakt. ‘Inmiddels werken we met meer dan 50 collega’s samen om dit doel te bereiken en hebben al meer dan 1.000.000 reizigers gebruik gemaakt van onze service’, zo meldt de website.

Reageer met Facebook:

reacties

7 Reacties

  1. Peer Hogestijn
    1 mei 2017 at 15:17

    Ik heb ook betaald voor vervoer naar en van Schiphol v.a. Huizen voor 3-5-17. Hoe krijg ik mijn geld terug?
    P.Hogestijn

  2. ludo
    1 mei 2017 at 10:13

    Als chauffeur heb ikzelf ook nog een hele som tegoed , ik spreek over vele duizenden euro’s ,

  3. marcel
    30 april 2017 at 21:59

    wij hebben ook vooruit betaald voor een rit in augustus, ben bang dat we het geld kwijt zijn, maar aangezien ze niet falliet zijn verklaard zouden ze alle geboekte taxiritten terug kunnen storten cq een andere txi kunnen regelen, Ik denk degene die binnenkort gebracht of gehaald worden …organiseer wat anders

  4. Lteuben
    30 april 2017 at 01:20

    Wij worden 15 mei opgehaald op Schiphol om gebracht te worden naar Almere hoe nu verder

  5. Dien Bijster
    29 april 2017 at 20:08

    Ook ik zou graag het reeds betaalde bedrag terug krijgen, ruim 120 euro!

  6. Tinne
    29 april 2017 at 19:30

    Op 27/4/2017 stonden wij te wachten op TINKER TAXI op de luchthaven van Zaventem (Brussel) maar er was geen Tinker te bespeuren, het was middernacht voorbij. Na alle mogelijke nummers van Tinker in Nederland en België gebeld te hebben begon het door te dringen dat er iets ernstig fout was met Tinker. Wij hebben dan een gewone taxi naar huis moeten nemen, ’s nachts, dus dubbel tarief!!! Dit heeft ons heel veel geld gekost + zenuwen en kwaad bloed door de stress!!!
    Bovendien had Tinker ons op 22/4/17 nog naar de luchthaven gebracht en NIETS GEZEGD OVER MOGELIJKE PROBLEMEN!!!
    Tot overmaat van ramp hebben wij ook nog een HEEN EN WEER TAXIRIT BETAALD voor in mei 2017 !!!!
    Krijgen wij ons geld + de taxiritten die wij bovenop moeten betalen terug?

  7. Ro
    28 april 2017 at 21:40

    Ik wacht al 6 maanden op de toegezegde 74 euro. Herhaaldelijke toezeggingen dat het zou worden overgemaakt na mijn mailtjes en telefoontjes. Op mijn brieven daarna geen reactie gekregen en nog steeds niets ontvangen. Was mij dus al duidelijk dat er bij Tinker iets niet klopte. Eigenaar de heer R. van Strien houdt kennelijk alle euro’s zelf. Tijd voor een onderzoek zou ik zeggen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Vorige bericht

Lees TravelPro Webmagazine #8

Volgende bericht

'Schiphol gaat lange wachtrijen aanpakken'

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.