Ruim 40 deelnemers namen gisteravond deel aan de ‘visit.brussels City Dinner Workshop’ die visit.brussels en partners in samenwerking met TravelPro organiseerde in het Marriot aan deWeena in Rotterdam.

De deelnemers vertegenwoordigde een grote variatie aan bedrijven waaronder reisbureaus, touroperators, touringcarbedrijven en evenementenbureaus. Tussen de gangen door werd iedereen bijgepraat over de laatste ontwikkelingen in de stad die van invloed zijn op het toerisme. De stad liet zich van haar mooiste kant zien en bleek voor veel van de aanwezigen een eye-opener met bijzonder interessante accommodaties, musea, bezienswaardigheden en evenementen.

Van januari tot mei werden 2.82 miljoen overnachtingen geteld (+12% ten opzichte van dezelfde periode in 2017) en 1,85 miljoen musea en attractie bezoekers (+7% vs. 2017). De Belgen voeren de lijst met meeste overnachtingen aan, gevolgd door Frankrijk (12,5%) en het Verenigd Koninkrijk (7%). De Nederlanders staan op de zevende plek, want “voor Nederlanders is Brussel zo dichtbij dat ze de stad vaak voor een dag bezoeken, maar het is ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld een weekendje weg en meetings en congressen doordeweeks”.

Naast visit.brussel (Hélène Visser en Bruno Bin) werd er gesproken door Peggy van Lierde (Choco-Story), Cécile Leclercq (European Parlement), Leandro Targon (Hard Rock Café), Mathieu Jacob (Train Hostel), Julie Daene (Autoworld), Virginie Lemant (Train Hostel), René Tolenaars (Train World), Sven Steyaert (Martin’s Hotels).

Meer over de TravelPro Dinner Workshops lees je in TravelPro #44. Kijk op visit.brussels om alvast meer te weten te komen over Brussel. Eind deze maand organiseert TravelPro wederom Dinner Workshops, ditmaal in samenwerking met Hapag-Lloyd, Iberostar Hotels & Resorts, Sandos Hotels & Resort en Thomas Cook. Meer informatie hierover vind je hier.