Nu alle cruises zijn opgeschort is CLIA bezig veiligheidsprotocollen te onderzoeken en verbeteren. Tegelijkertijd gaat CLIA met verder met het opleiden van reisprofessionals.
Op het moment dat cruises weer langzaam gaan opstarten zijn reisagenten van cruciaal belang om cliënten met vertrouwen te kunnen adviseren over de maatregelen die zijn genomen, zodat ze met een gerust gevoel op cruisevakantie kunnen. Daarom heeft CLIA een nieuwe module gelanceerd die toegankelijk is voor alle Nederlandse reisprofessionals, dus ook niet-leden.
Innovaties
Het doel van de module is tweeledig. In de eerste plaats wil CLIA laten zien welke activiteiten en innovaties plaatsvinden in de cruisewereld. Terwijl de cruisevloot slechts 1% van de wereldwijde maritieme vloot uitmaakt, vinden innovaties op gebied van milieu en ecologie in de cruisesector plaats. Daarnaast draagt de cruisesector miljarden euro’s bij aan de wereldeconomie en geeft direct en indirect werk aan vele duizenden mensen. De module legt ook uit hoe de cruisesector een van de best uitgeruste en ervaren sectoren is op gebied van gezondheidspreventie. Ten tweede hoopt CLIA ook niet-leden te overtuigen om zich aan te sluiten. Het lidmaatschap brengt voordelen en hulpmiddelen bij de verkoop van cruises. Het document bevat informatie over het hoe en waarom van het lidmaatschap en de doelstellingen van CLIA.
Platform
Eind juni zal het huidige reisagentenplatform cruiseexperts.org platform migreren naar de wereldwijde CLIA-website cruising.org. De bovengenoemde nieuwe module is dan ook niet beschikbaar op cruiseexperts.org maar is nu al te vinden op: https://cruising.org/nl-agent-training