Met ingang van 1 november ga ik op freelance basis aan de slag voor TravelPro. Nieuwsgericht, zoals ik dat al jaren doe als verslaggever van De Telegraaf met reisindustrie, luchtvaart, scheepvaart en toerisme in mijn portefeuille.

Mijn werkzaamheden voor De Telegraaf en voor een vakmedium dat nieuws voorop heeft staan, versterken elkaar alleen maar. TravelPro, dat een sterke progressie doormaakt bovenop de actualiteit, is daarbij de beste keus, vind ik.

Dus zult u mij vaker in deze kolommen terugzien, zowel in print als online. Nieuws genoeg. Reiswereld en luchtvaart zijn enorm in beweging. Dat is een uitdaging voor iedere ondernemer, maar ook voor de werkvloer. Reismakers en -verkopers verdienen alle aandacht.

Het zijn andere tijden, met nieuwe distributiekanalen, ‘branchevreemde’ spelers, voortgaande consolidatie in touroperating en retail en vooral een veranderende consument, die op de vakantiebestemming eigentijdse wensen en behoeften heeft en ook nieuwe eisen stelt aan het boekingsproces.

Daar spelen de meesten van u goed op in en gelukkig is er geen sprake van een stagnerende markt. Het toerisme gaat een gouden toekomst tegemoet. Het is zaak dat u daar deel van blijft uitmaken.

Dat is uw werk, ik doe het mijne en dat is het op de voet volgen van die ontwikkelingen en er scherp en eerlijk over berichten, als het even kan met rode oortjes. Soms is het positief nieuws, soms negatief. Dat is all in the game in de journalistiek. Bij De Telegraaf en bij TravelPro.

U kunt mij in ieder geval altijd aanschieten met uw nieuwtjes, 24 uur per dag, zeven dagen in de week ben ik bereikbaar voor primeurs. Daarnaast ga ik zelf pro-actief op jacht. We komen elkaar tegen, deze week al op het ANVR-Congres.

Velen van u zullen mij wellicht nog kennen van vroeger toen ik met plezier voor Reisrevue schreef. Ook die oud-collega’s wens ik alle succes. Maar ja, de tijden veranderen.

Paul Eldering
paul@travelpro.nl