Thalys laat weten dat, dankzij de introductie van nieuwe populaire bestemmingen, het aantal Thalys-reizigers deze zomer (juli-augustus 2019 versus juli-augustus 2018) met 10% is gestegen. Daarmee is er volgens het bedrijf opnieuw sprake van een recordzomer voor Thalys.

“Deze groei van 10% is een sterk signaal”, zegt Bertrand Gosselin (CEO Thalys). “Dit is het resultaat van onze strategie die deze zomer resulteerde in een vernieuwd aanbod. Het onderstreept de belangrijke positie die onze vier Thalys-landen innemen in Europa. Vanuit Thalys willen we blijven bijdragen aan het actief promoten van deze bestemmingen. Deze goede resultaten zijn de bekroning van ons werk!”

In totaal registreerde Thalys +10% meer reizigers in vergelijking met afgelopen zomer. De nieuwe route tussen Nederland, via België, naar Roissy-Charles de Gaulle/ Marne-La-Vallée (Disneyland Parijs) die afgelopen voorjaar werd gelanceerd, was deze zomer een hit met bijna 60.000 passagiers in de periode juli-augustus. Daarnaast laat Thalys weten dat de ‘Zon-Thalys’, de verbinding tussen Amsterdam, Schiphol en Rotterdam naar de Provence, van Valence naar Marseille, werd een bekend begrip. Deze verbinding heeft deze zomer een bezettingsgraad van bijna 94%.