BlogNieuwsTom van Apeldoorn

Abu Dhabi, KLM en Curaçao

Net terug van het ANVR-Congres in Abu Dhabi zit ik met frisse tegenzin weer achter mijn bureau.

Vier dagen van genieten, luisteren, maar vooral veel met branchecollega’s praten over de toekomst en dat uiteraard op een heel erg comfortabele manier. Een perfect georganiseerd congres, dat kan ik als opper-zeikerd niet ontkennen.

Of Abu Dhabi ooit een toeristische bestemming gaat worden betwijfel ik ten zeerste, zij hebben er in ieder geval alles aan gedaan. Wellicht als men het met de miljarden oliedollars geheel overkapt en voorziet van airco heeft het wel een kans, mijn BMI is in ieder geval niet geschikt voor deze bestemming.

De meest in het oog springende nieuwtjes waren dat KLM in een aangepaste vorm de touroperator-tarieven weer invoert. Eind augustus 2014 werden de touroperator-tarieven plotsklaps afgeschaft en dat schoot bij velen in het verkeerde keelgat. Dat heeft de KLM gemerkt in hun passagiers aantallen. Onder het moto `beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald` zijn er nu weer touroperator-tarieven op veel ICA-bestemmingen. Voor Europa zijn er vooralsnog geen aanpassingen. Het heeft de KLM passagiers gekost en dat wordt hoop ik voor de KLM bij dezen gerepareerd. Terugkijkend denk ik: was dat allemaal nu wel zo handig? Maar ja, wie alles van tevoren weet, kan met een kwartje de wereld rond.

De nominatie van Arjan Kers voor het ANVR-bestuur was ander nieuws dat rondzoemde. Officieel is het nog niet, maar ga er maar vanuit dat Arjan Kers (General Manager TUI Nederland) toe gaat treden tot het ANVR-bestuur. Prima, wat fris bloed, de zogenaamde Kers op de taart!
En dan de congreslocatie van volgend jaar, Curaçao. Ik stel voor om daar met 500 deelnemers heen te gaan. 50 jaar ANVR wordt dan op een passende manier gevierd. En met wie we daarheen vliegen? It’s all in the game!

Ikzelf heb ook een presentatie gedaan, niet ingewikkeld maar op basis van gevoel. Mijn boodschap aan de deelnemers was, en deze boodschap wil ik u ook niet onthouden:
“Doe dat wat je leuk vindt, de kans is groot dat uw klanten dat ook leuk vinden.”

Tom van Apeldoorn
tom@travelpro.nl

Deel dit...
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Corendon start Ibiza vanuit België in april 2016

Volgende bericht

Jet Airways: geen nieuws over Schiphol

Auteur

Tom van Apeldoorn

Tom van Apeldoorn

Tom is een zelfstandig ondernemer in hart en nieren en heeft inmiddels zijn sporen verdiend in uitgeversland, zijn hobby is zijn werk en dat straalt hij ook uit.