Vacature

Air Europa zoekt medewerkster(er) Reserveringen / Back Office

Deel dit artikel

Medewerkster(er) afdeling Reserveringen / Back Office

– Zie voor Spaanse tekst hieronder –

De functie van reservering medewerkster(er) maakt deel uit van de afdeling reserveringen/back office van Air Europa, met als hoofdactiviteit het verstrekken van informatie, advies en de verkoop van vliegtickets, evenals het beheer van individuele of groepsreserveringsaanvragen.

De reserveringsmedewerker werkt onder de directe verantwoordelijkheid van de sales supervisor en verzorgt alle informatie die nodig is voor de correcte uitvoering van haar/zijn opdracht en de haar/hem toevertrouwde taken.

In nauw contact met het hoofdkantoor in Spanje en onder supervisie van de sales supervisor, onderhoudt en ontwikkelt de reservering medewerkster(er) optimale commerciële relaties met klanten.

De reserveringsagent beantwoordt alle telefoontjes en e-mails die binnenkomen, en behandelt verzoeken van passagiers, geeft informatie, adviseert, verkoopt en wijzigt vliegtickets op een hoog niveau van service en zakelijke efficiëntie.

Onder toezicht van de sales supervisor verwerkt de reserveringsagent alle aanvragen in overeenstemming met de interne procedures en de huidige internationale normen.

Algemene dagelijkse werkzaamheden:

Ticketing, commerciële en operationele werkzaamheden.

  • Zorg dragen voor de reservering en verkoop van Air Europa vliegtickets.
  • Gebruik Amadeus voor de verkoop van vliegtickets en ondersteunende diensten, (w.o. overbagage, PETC, niet-begeleide minderjarigen, enz.). Uitgeven, heruitgeven van tickets, verwerken van restituties, toepassen van eventuele toeslagen van eventuele extra kosten. Op de hoogte zijn reserveringen, hoe deze gewijzigd kunnen worden en het beheren van informatie uit een PNR enz.
  • Ontvang en verwerk alle inkomende telefonische oproepen en e-mails.
  • Informeer en geef de te volgen handelingen aan klanten, in overeenstemming met huidige interne procedures en internationale regelgeving, evenals die van SKYTEAM Alliance.
  • Verlenen van after-sales service voor vrijetijds- en zakelijke klanten.
  • Onderhouden en uitbouwen van een uitstekende zakelijke relatie met klanten.

Groepsaanvragen

  • Verwerken van groepsaanvragen van reisbureaus en particulieren.
  • Beslissingen nemen over het niveau van het toe te passen tarief op basis van de beschikbaarheid van vluchten en marktomstandigheden, met inachtneming van de doelstellingen van het bedrijf.
  • Inspelen op diverse aanvragen met betrekking tot producten, tarieven en verkoopvoorwaarden.
  • Opvolgen en begeleiden van de groepsreserveringen betreffende passagiers gegevens, ticketingdeadline, betalingen etc.
  • Onderhouden en uitbouwen van goede interne en externe werkrelaties .
  • Het opstellen van contracten, uitgifte-instructies met betrekking tot alle stadia van de groepsreservering.
  • Controle en verwerking van betalingen voor groepsboekingen en bijhouden van administratie.

Administratieve taken

  • Correcte en efficiënte behandeling van allerhande aanvragen van reisbureaus of collega’s op de luchthaven(s), met betrekking tot uitgifte, reserveringen en alle andere voorkomende handelingen van de tickets van passagiers.
  • Dagelijks ondersteuning van het commerciële team en voorkomende administratieve werkzaamheden.
  • Het bijwerken van databases en de analyse van de verkoop door periodieke rapporten te verstrekken.

Vereiste (technische) vaardigheden:

Kennis van:

  • Amadeus,
  • Office 365 applicaties (Outlook, Word, Excel, Power point etc.)
  • Kennis van het verwerken van toegestane betaalmogelijkheden.
  • Een uitstekend mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands, Spaans en Engels.
  • Op de hoogte zijn en blijven van actuele procedures van internationale regelgeving, interne en specifieke procedures van het bedrijf en deze weten uit te leggen.

Persoonlijke competenties, vaardigheden:

  • Zelfstandig kunnen werken aan de aan haar/hem toevertrouwde opdrachten.
  • In staat zijn prioriteiten te herzien en uit te voeren in veranderende situaties.
  • Respecteer alle geldende procedures in het bedrijf.
  • Respecteer de vertrouwelijkheid van het bedrijf en zijn klanten.
  • Uitstekend gevoel voor service en een commerciële instelling.
  • Zorgen voor algehele klanttevredenheid en om kunnen gaan met specifieke aanvragen.
  • Flexibiliteit in gedrag en accepteer, op verzoek van hun leidinggevende, een andere functie op de reserveringsafdeling op interim-basis.

Ben jij geintresseerd in deze functie? Mail dan je CV en motivatiebrief naar tako.trager@aireuropa.com

De werkzaamheden van de hierboven beschreven functie zijn niet beperkt tot deze. Er kunnen bijkomende niet genoemde werkzaamheden voorkomen, afhankelijk van de omstandigheden binnen de organisatie en/of bijzondere ontwikkelingen in- of extern met betrekking tot de bedrijfsvoering van de organisatie.

 

 

AGENTE DE RESERVAS INDIVIDUALES Y GRUPALES

DESCRIPCIÓN DE FUNCIONES

El puesto de agente de reservas forma parte del departamento de reservas / back office de Air Europa, cuya actividad principal es la reserva y venta de billetes, así que la gestión de las peticiones de reservación individuales o de grupos.

El agente de reservas trabaja bajo la responsabilidad directa del supervisor de ventas y le comunica de cualquier información necesaria para la correcta ejecución de su misión y las tareas encomendadas.

En estrecho contacto con la sede de la empresa en España y bajo la supervisión del supervisor de ventas, el agente de reservas establece y desarrolla con los clientes una relación comercial óptima para satisfacer la demanda.

El agente de reservas participa en la recepción de todas las llamadas y correos electrónicos, y responde a las solicitudes de los pasajeros, proporciona información, asesoramiento, venta y modificación de billetes de avión con una doble preocupación por la calidad del servicio y la eficiencia comercial.

Bajo la supervisión del supervisor de ventas, el agente de reservas procesa todas las solicitudes de acuerdo con los procedimientos internos y las normas internacionales vigentes.

1. Procedimiento diario:

A. Emisión de billetes, funciones comerciales y operativas

  • Asegurar la reserva y venta de billetes de avión Air Europa.
  • Utilizar Amadeus para proceder a la venta de billetes de avión y de servicios auxiliares (exceso de equipaje, PETC, menores no acompañados, etc.). Saber emitir, reemitir, reembolsar billetes y aplicar eventuales penalidades. Saber modificar las reservas y controlar la información sobre los PNR, etc.
  • Recibir y procesar todas las llamadas y correos electrónicos entrantes al departamento de reservas de Air Europa.
  • Informar e indicar los pasos a seguir a los clientes, de acuerdo con los procedimientos internos y las normas internacionales vigentes, así como los estándares de la Alianza SKYTEAM.
  • Proporcionar servicio postventa para clientes de ocio y corporativos.
  • Establecer y desarrollar con los clientes una excelente relación comercial.

B. Ventas grupales

  • Responder a las solicitudes grupales de agencias e individuos
  • Tomar decisiones sobre el nivel de la tarifa a aplicar en función de la disponibilidad de vuelos y las condiciones del mercado, respetando los objetivos de la Compañía.
  • Responder a diversas solicitudes relacionadas con los productos, las tarifas y los términos y condiciones de venta.
  • Asegurar que los PNR de todas las reservas de grupo sean monitoreados continuamente en términos de mejores prácticas, plazos y pagos.
  • (Colas…)
  • Desarrollar y mantener buenas relaciones de trabajo interna y externamente.
  • Emitir contratos, avisos de situación e instrucciones de emisión relacionadas con todas las etapas de la reserva de grupo.
  • Recopilar y gestionar los pagos recaudados por reservas de grupos y mantener registros actualizados.

C. Tareas administrativas

  • Responder rápidamente a diversas solicitudes de agencias de viajes o representantes de mostradores de venta de aeropuertos respecto a la emisión, reservas y cualquier otro problema relacionado con los viajes de pasajeros.
  • Apoyar al equipo comercial diariamente y contribuir al soporte administrativo de la sucursal.
  • La actualización de bases de datos y al análisis de las ventas proporcionando informes periódicos.

D. Habilidades técnicas requeridas:

  • Dominar Amadeus.
  • Dominar el entorno Windows (Word-Excel-Outlook, power point).
  • Realizar operaciones de cobro con los distintos medios de pago autorizados;
  • Tener un excelente nivel en inglés y español, oralmente y por escrito.
  • Conocer, respetar y saber explicar los procedimientos vigentes impuestos por la normativa internacional o procedimientos internos y específicos de la Empresa.

E. Competencias personales:

  • Saber trabajar de forma independiente en el ejercicio de las misiones que se le encomiendan.
  • Saber gestionar las prioridades y adaptar su respuesta a lo imprevisto.
  • Respetar todos los procedimientos vigentes en la empresa.
  • Respetar la confidencialidad de la empresa y sus clientes.
  • Tener un sentido de servicio y una actitud comercial hacia los clientes.
  • Garantizar la satisfacción general del cliente y saber cómo responder a solicitudes específicas.
  • Demostrar flexibilidad de comportamiento y aceptar, cuando lo solicite el su supervisor, ocupar otro puesto en el departamento de reservas de forma interina.
¿Estás interesado en este puesto? Envía tu CV y ​​carta de motivación a tako.trager@aireuropa.com

La descripción y los atributos del Puesto establecidos anteriormente no están limitados y están sujetos a cambios según las necesidades de la empresa o circunstancias excepcionales relacionadas con la actividad.

Author


Deel dit artikel

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Binnenkort bellen in het vliegtuig?

Volgende bericht

Misleidende ‘van-voor’-prijzen vanaf 1 januari 2023 verboden

Auteur

Tina Bakker

Tina Bakker