Air France-KLM presenteert vandaag in Parijs het plan ‘Perform 2020’, dat het eerdere project ‘Transform 2015’ opvolgt. “Transform 2015 wordt aan het einde van dit jaar afgesloten en heeft bijgedragen aan de doelstellingen die wij hadden als het gaat om onze concurrentiepositie en het heeft gezorgd voor een reductie van meer dan €1 miljard in onze kosten”, aldus Air France-KLM CEO Alexandre de Juniac.

Het Perform 2020 plan dat vandaag wordt gepresenteerd zal volgens De Juniac steunen op twee belangrijke pijlers, namelijk groei en concurrentievermogen in combinatie met financiële discipline. “Dit zijn de fundamenten die moeten zorgen voor de ontwikkeling van Air France-KLM”, aldus De Juniac. “In 2020 moet Air France-KLM een luchtvaartonderneming zijn die zich focust op de long haull, die een portfolio biedt met unieke merken, er zal een herstructurering hebben plaatsgevonden op de korte en middellange afstanden en in lowcost Europa zullen we versterkt aanwezig zijn.”