Ruim 100 reisagenten vertrokken onlangs in luxe Oad-bussen naar Düsseldorf: de thuishaven van alltours. Daar kregen ze de nieuwtjes over de Duitse touroperator en tips en tricks uitgereikt door Marc van Rijssingen, Sales Representative Nederland bij alltours. En last but not least: er was veel tijd over om te winkelen op een van de zeven kerstmarkten in de Duitse stad.

“Het kerstseizoen is in Duitsland niet zo’n enorm superhoogseizoen als in Nederland. De prijzen zullen dus altijd lager liggen. Het verschil loopt soms op tot wel € 1.400. Datzelfde geldt voor de meivakantie in Nederland. En probeer klanten eens te verrassen door bijvoorbeeld een verblijf in een iglo of een stedentrip rond kerst naar Mallorca aan te bieden. Erg leuk en niet zo voor de hand liggend.”

Alltours-X
Via de volledige Nederlandse versie van alltours-X, die alltours afgelopen zomer heeft gelanceerd, is het voor Nederlandse agenten mogelijk om alle accommodaties te koppelen aan vluchten van bijna alle airlines – sinds kort ook Transavia.com – met vertrek vanuit Duitsland en Nederland. “Met dit dynamische product zijn reisagenten nog beter in staat om hun (last minute) klanten van dienst te zijn. Pyton verzorgt de distributie naar alle partners/reisagenten in Nederland. Hiermee biedt alltours de reisagenten een extra verkooptool aan om hun klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Bovendien, is er een volledige provisie op alle segmenten en is er geen aansprakelijkheidsrisico voor de reisagent, want alltours maakt van alle losse modules een pakketreis.”

Coming soon
Vanaf januari komt er een nieuw i-Net die in verschillende fases wordt opgebouwd om fouten en bugs geen kans te geven en ook om dezelfde look & feel te creëren. “Verder is i-Net van alle gemakken voorzien, zoals het eenvoudig kiezen van vluchten en meerdere kamertypes in een boeking. En kan er simpel worden gewijzigd, geannuleerd, gezocht worden naar prijzen, etcetera. En verder krijgt alltours-X een plek in i-Net.”

Lees het hele artikel in TravelPro #25