Voor het komend jaar verwacht men een toename in het aantal bezoekers vanuit Nederland naar de USA. Uit een onder bezoekers aan de Vakantiebeurs gehouden enquête blijkt dat Noord-Amerika na Azië de meest populaire vakantiebestemming is buiten Europa. Dit komt overeen met recent verschenen cijfers uit Amerika waarin een behoorlijk herstel op het gebied van bezoekersaantallen (t/m november 2010) uit Nederland is te zien van 4% ten opzichte van 2009. Met een verwacht aantal Nederlandse bezoekers aan de VS van 575.000 over 2010 en een zich doorzettend herstel naar meer dan 600.000 bezoekers in 2011 handhaaft Nederland zich in de top-15 wat aantallen reizigers naar Amerika betreft.


Succesvol Discover America Paviljoen
De grote populariteit van Noord-Amerika was ook merkbaar in het officiële Discover America Paviljoen op de Vakantiebeurs. ‘De beurs kenmerkte zich dit jaar door een positieve sfeer en goed geïnformeerde consumenten. Doordat het paviljoen duidelijk vindbaar en gemarkeerd was, trok het veel oprecht in de USA geïnteresseerde bezoekers die langere tijd in het paviljoen verbleven’, stelt Arjan Helle, Managing Director van Target Travel Marketing. Dit communicatie & marketingbureau uit Vleuten nam alweer voor het zevende jaar op rij de organisatie van het succesvolle Discover America Paviljoen voor haar rekening. De consument kon in het paviljoen terecht bij vertegenwoordigers van diverse Amerikaanse staten en steden, attracties en reisorganisaties met reizen in en naar Amerika. De gratis verkrijgbare Discover America Guide en de Nederlandstalige Travel Planners USA en Canada vonden gretig aftrek. Even uitrusten kon men in een echte Amerikaanse schoolbus of op het ernaast gelegen Amerika terras, waar de Hey Boyz zorgden voor de muzikale omlijsting. De deelnemers van het paviljoen kijken terug op een succesvolle beurs en de verwachting is dan ook dat het paviljoen in 2012 nog grootser zal uitpakken.