De Zwitserse reisorganisatie Bentour heeft recent een Nederlandse B.V. opgericht (Bentour Reizen) en is sinds deze week officieel deelnemer van de Nederlandse SGR. Deze route was nodig, omdat door enkele proceswijzigingen het voor buitenlandse reisorganisaties vrijwel onmogelijk bleek om via de eigen entiteit ‘vrijstelling’ te verkrijgen.
Foto: Manager Bentour Reizen, Maarten Lips.
Dankzij de Nederlandse BV wordt de omzet van Bentour nu niet meer als risicodragend beschouwd. Hierover hoeft door reisagenten dus geen extra bankgarantie meer te worden afgedragen aan de SGR.
LeisureReps heeft deze complexe procedure begeleid waarbij de operationele afhandeling van Bentour Reizen in Den Haag wordt uitgevoerd vanuit hetzelfde Service Center als Floow Travel.
Het uitgebreide Bentour aanbod is terug te vinden in de applicaties van Pyton en via de nieuwe B2B module bentouronline.nl.
Manager Bentour Reizen, Maarten Lips, is blij met het resultaat: “Helaas is dit Nederlandse traject voor onze organisatie fiscaal wel enigszins ongunstig. We zijn overtuigd van het feit dat het SGR- lidmaatschap zal bijdragen aan meer verkoopkansen. We hebben deze stappen met name voor de Nederlandse reisagent gezet. We hopen nu uiteraard op extra verkoopinspanning van onze gewaardeerde relaties en mogelijk ook nieuwe verkooppartners. Er staat vanuit onze zijde in ieder geval niets meer in de weg…”, aldus een enthousiaste Maarten Lips.
Bentour Nederland heeft haar reisagenten uitgenodigd voor een ééndaagse kerstdagtocht naar Düsseldorf. Op dit evenement viert Bentour het succes van het SGR-lidmaatschap. Inschrijven kan via bentouronline.nl.
Eén reactie
Beste Erik,
Zowel Bentour als Floow Travel zijn bij uitstek voorbeelden van organisaties die B2B vriendelijk acteren! Wellicht komt ‘de frustratie’ voort uit het feit dat het businessmodel van Sambasso voor ons nog steeds niet interessant genoeg is…Bentour heeft het kostbare SGR proces enkel en alleen voor de retail gedaan (de directe klant is immers wel verzekerd via het internationale garantiefonds…) Welke andere B2B gerichte internationale organisatie ken je die dit ook op deze wijze heeft opgepakt?
Het Floow Travel van 2016 heeft weinig te maken met het oude concept. De retail verkoopt minder pakketjes en onderscheidt zich steeds meer met maatwerk. Floow Travel moest net als de moderne retail meebewegen met deze marktontwikkelingen en heeft met Floow Travel X een geheel nieuw businessmodel gericht op snel, prijsgunstig en ‘lean & mean’ samenstellen van dynamische vliegpakketten. Wij bieden dit product graag ook ter beschikking aan de retail en tegen normale commissiepercentages. Hier doen wij (in tegenstelling tot andere organisaties) geen enkele concessie of conditionele voorwaarden. Tot voor enkele maanden was er overigens nog niet eens een B2C website.
Ik nodig je graag uit in Den Haag om samen verder te filosoferen over de ontwikkelingen waar wij samen op kunnen inspelen want de wil is best aanwezig. Daarnaast willen we graag meedenken om Sambasso (voor ons) wel interessant en succesvol te maken.
Tot ziens en net als in de traditionele winkel….de koffie staat klaar!