Nu meer dan ooit moet een reisagent in staat zijn om te veranderen door zich te blijven ontwikkelen en aanpassen. In feite zijn we daar binnen Travel Counsellors al jaren mee bezig.

Wij, de wereld en onze klanten zijn inmiddels sterk veranderd en dat zal zich nog verder ontwikkelen over de komende jaren. Daarom hebben wij ons goed voorbereid op de nieuwe wetgeving en hebben wij een platform gecreëerd waarmee je zelf tour operator bent en kunnen wij met een gerust hart de uitdagingen en de grote veranderingen in de nabije toekomst aan. Wij leren van kritiek en laten ons inspireren door het succes van anderen. Het resultaat van deze mindset is dat je een steeds hoger niveau bereikt.

Dankzij ons eigen boekingssysteem is een Travel Counsellor beter in staat om tot een hoger inkomen te komen en mooie reiservaring voor zijn klant samen te stellen. Tevens hebben wij alle aansprakelijkheidsrisico’s ingebouwd en dichtgetimmerd in ons systeem zodat dit niet op de schouders van onze ZRA’s komt te liggen.

Onze verandering naar touroperating komt echter met aanzienlijke kosten en wij hebben dan ook flink geïnvesteerd in een team van inkopers voor accommodaties en andere producten, een team om contracten, aanbiedingen en wijzigingen te laden en te onderhouden. Tevens hebben wij een 24/7 Duty office zodat wij altijd bereikbaar zijn voor onze klanten. Deze strategie geeft ons een toekomst met een platform waar je mee kunt bouwen en meer mee kunt verdienen dan een traditionele reisagent.

Yvonne Bijsterveld (Phenix Manager Travel Counsellors Nederland & België)