Tijdens de druk bezochte voorjaarsontmoeting in het kantoor van Toerisme Vlaanderen & Brussel, is op donderdag 22 april de Tradeprijs Vlaanderen 2010 uitgereikt. Dit jaar besloot de jury de prijs toe te kennen aan Bookit voor hun bijdrage in het stimuleren van toerisme uit Nederland naar Vlaanderen. Joke Nivelle, trademanager Toerisme Vlaanderen & Brussel, overhandigde de oorkonde aan de heer Ed Trentelman van Bookit. Bij de prijs hoort ook een extra joint promotion budget.

Als criteria hanteerde de jury niet zozeer begrippen als volume en omzet bij het opzetten van efficiënte joint promotions met bestemming Vlaanderen, maar keek ze vooral naar de onderlinge samenwerking. Bookit onderscheidde zich volgens de jury ook nog door de lancering van een online magazine: samen met Toerisme Vlaanderen & Brussel werkte Bookit het interactieve magazine ‘Zin in Vlaanderen’ uit, met daarin extra veel ruimte voor toeristische promotie van de Vlaamse steden, de Vlaamse kust, interessante evenementen, Vlaamse smaakmakers,…

De vier andere genomineerden waren:

Pharos Reizen: voor het uitwerken van een geslaagde dedicated newsletter rond het thema ‘genieten in Vlaanderen’ en diverse lezersarrangementen in printmedia uit het hogere segment zoals de Kampioen en De Telegraaf.

de Jong Intra Vakanties: voor het in de kijker zetten van Vlaanderen als veelzijdige toeristische bestemming in diverse lezersarrangementen in bijvoorbeeld Spoor en Margriet.

Sunair Vakanties: voor hun grootse aanpak en de brede promotie van de Vlaamse steden in de Summer in the City-campagne, waarin de troeven van de Vlaamse steden crossmediaal werden uitgespeeld.

Thomas Cook-Vrij Uit: voor het uitwerken van een dedicated newsletter rond de Vlaamse steden en het creatief mixen van meerdere lezersarrangementen.

Ook de genomineerden ontvingen een oorkonde en kregen een extra joint promotion budget als incentive.