Brand USA, de marketingorganisatie voor de Verenigde Staten van Amerika, die als missie heeft om internationale bezoeken aan de VS te vergroten door middel van marketing en promotionele activiteiten, kondigt de lancering van de Brand USA Travel Week aan.

Deze exclusieve reeks B2B-bijeenkomsten, educatieve mogelijkheden en consumentenactiviteiten zal plaatsvinden in Londen van 9 tot en met 13 september 2019. Het nieuwe initiatief werd deze week tijdens de tweede jaarlijkse Brand USA “Destination Marketing and Convention and Visitors Bureau Workshop” in Londen aan de reisindustrie gepresenteerd. De workshop informeert Amerikaanse bestemmingen en hun vertegenwoordigers in Europa over de manier waarop Brand USA met de invloedrijke reis- en mediabranche samenwerkt om het aantal internationale bezoekers naar de VS te verhogen. “De Brand USA Travel Week zal een rigoureuze verandering worden voor de Amerikaanse reisgemeenschap”, aldus Thomas Garzilli (Chief Marketing Officer bij Brand USA). “Wij geloven dat dit initiatief het potentieel heeft om de huidige samenwerking tussen de VS en de Europese markt te transformeren en Europeanen meer mogelijkheden te bieden dan ooit tevoren om de VS ’to, through and beyond the gateways’ te bezoeken.

Een van de belangrijkste onderdelen van de Brand USA Travel Week is de Brand USA Travel Expo, een nieuw B2B-evenement voor Europa dat bestaat uit B2B-bijeenkomsten waarbij Amerikaanse bestemmingen in een aantrekkelijke, unieke en interactieve omgeving de hoogtepunten van hun steden, gemeenten en staten kunnen presenteren. Partners van Brand USA krijgen de mogelijkheid om hun producten en diensten te promoten bij invloedrijke Europese inkopers. Het publiek bestaat voor 60 procent uit inkopers en 40 procent uit Amerikaanse leveranciers, met exposanten uit alle delen van de Verenigde Staten, waaronder toeristenbureaus, accommodaties, attracties, DMC’s en vertegenwoordigingsbedrijven.

Ook zal er tijdens de Brand USA Travel Week een innovatieve sprekersserie plaatsvinden die zich richt op de top marketeers, strategen en technologen in de toeristische sector – de mensen die de toekomst van het reizen creëren en definiëren. De presentaties van gerenommeerde industrieleiders, die de laatste trends op het gebied van reismarketing onderzoeken en bieden partners een goede gelegenheid voor meer inzichten. Brand USA zal zorgvuldig onderwerpen kiezen en een groep van sprekers samenstellen die de industrie zullen inspireren en de organisatie verder helpen in haar missie om het internationale bezoek, de uitgaven en het marktaandeel te vergroten. “Met de lancering van de ‘Brand USA Travel Week’ geven we een sterk signaal af met de intentie om het aantal bezoekers uit Europa te verhogen, door ons te richten op de belangrijkste toeristische voordelen van de VS. Het programma zal partners uit de publieke en private sector met zakelijke belangen voor de VS samen brengen en helpt de Amerikaanse reisindustrie te groeien,” voegde Garzilli eraan toe.

Voor meer informatie over de “Brand USA Travel Week” kunt u contact opnemen met Nicole Conrad, Manager Netherlands Brand USA (NConrad@TheBrandUSA.nl) en Mark McCulloch, Communications Director (markm@hillsbalfour.com).