De jaarlijkse internationale Travel Counselors conferentie vond eerder deze maand plaats in Glasgow (Schotland) met een recordaantal gasten. Meer dan 1700 afgevaardigden waren aanwezig tijdens dit feestelijke weekend, waaronder 80 Nederlandse Travel Counsellors, Managing Director Fred van Eijk, General Manager Milka van Dam en diverse collega’s van het hoofdkantoor in Den Haag.

Tijdens het driedaagse evenement werden conferentiegasten vermaakt met optredens van beroemdheden, geïnspireerd door sprekers en werd er genetwerkt met bijna 300 leveranciers waaronder headline sponsors Emirates, Celebrity Cruises, APT, Rocky Mountaineer, Rentalcars, Club Med en Travelport. Tijdens het weekend genoten de Travel Counsellors van een spetterende prijsuitreiking met als thema Scottish thistle and tweed en externe gastsprekers als zesvoudig Olympisch kampioen en baanwielrenner Sir Chris Hoy MBE, die de afgevaardigden motiveerde doelen te bereiken in 2019. De Travel Counsellors werden verrast met een intieme uitvoering van singer/songwriter Marti Pellow bekend van de voormalige popgroep Wet Wet Wet en dansten tot in de laatste uurtjes tijdens het optreden van Craig David .

Het thema van het weekend, ‘TC Experience’ (TCX), richtte zich op de ervaringen die de Travel Counselors bieden voor hun zakelijke en leisure klanten en de unieke community die dat mogelijk maakt. Daarnaast lag de focus op de vele groeimogelijkheden en de ondersteuning vanuit technologie.
Steve Byrne, CEO van Travel Counselors, deelt wat TC Experience voor hem betekent: “Mensen vooropstellen en speciaal laten voelen, positieve herinneringen en onvergetelijke ervaringen creëren voor klanten en reizen verkopen op een persoonlijke manier. Wij verbeteren de reiservaring voor de klant keer op keer door een continue ontwikkeling van de nieuwste technologieën en het uitbreiden van onze trainings- en coachingprogramma’s.” Tijdens het weekend werden de gasten geïnformeerd over de nieuwste ontwikkelingen, waaronder een geavanceerd marketingsysteem dat Travel Counsellors in staat stelt om gepersonaliseerde communicatie te creëren voor klanten. Verder blijft de ontwikkeling van de ‘myTC’-app doorgaan en komt er een bijgewerkte, gebruiksvriendelijkere versie van het interne boekingssysteem Phenix. Deze versie biedt de Travel Counsellors een nog betere manier voor het managen van klanten. Byrne voegde eraan toe dat er alleen al in de afgelopen 12 maanden meer dan £ 6 miljoen geïnvesteerd is in IT.

Individuele Travel Counsellors maakten gedurende het weekend kans op verschillende prijzen met een gezamenlijke waarde van 120.000 pond. Daarnaast werden er awards uitgereikt aan de meest succesvolle Travel Counsellors. Caroline van Huigenbos won de award Top Performing TC Netherlands als erkenning voor haar verkoopcijfers en toewijding aan haar klanten. Caroline van Huigenbos aan het woord: “Afgelopen jaar vierde ik mijn tienjarig bestaan als Travel Counsellor. Vorig jaar besloot ik dat dit het jaar zou worden waarin ik die nummer 1 plek veroverde. Ik visualiseerde mezelf op het podium met een award in de hand. Ik heb er keihard voor gewerkt en alles gegeven. Het was een prachtige reis en daar stond ik dan op het podium.”