Cathay Pacific en Cathay Dragon verminderen de capaciteit van hun passagiersnetwerk in april en mei met 96%. Deze maatregelen treft de luchtvaartmaatschappij in het licht van de sterke daling van de vraag, als gevolg van de aanhoudende coronapandemie. Ook de meerdere reisbeperkingen van de overheid die deel uitmaken van de wereldwijde gezondheidsreactieplan, dragen bij aan deze beslissing.
Alle tickets die vóór 17 maart 2020 zijn uitgegeven voor reizen tot 31 mei 2020 kunnen nu kosteloos worden omgeboekt of geannuleerd. Voor passagiers die rechtstreeks bij de airlines geboekt hebben is de snelste manier om hun boeking te beheren, inclusief terugbetalingen, via de Boeking beheren sectie op de website.
De luchtvaartmaatschappij adviseert passagiers die via reisagenten of websites van derden geboekt hebben, om rechtstreeks met hen contact op te nemen om de boekingen te beheren. Cathay Pacific kan zelf geen boekingen via een reisbureau of een website van derden verwerken, inclusief terugbetalingen. Reisagenten zelf melden zich best aan bij www.cxagents.com, waar continue updates met de laatste richtlijnen, wijzigingen en verdere productinformatie gegeven wordt.
Cathay Pacific voert in de maanden april en mei drie vluchten per week uit naar 12 bestemmingen: Londen (Heathrow), Los Angeles, Vancouver, Tokyo (Narita), Taipei, New Delhi, Bangkok, Jakarta, Manilla, Ho Chi Minh City, Singapore en Sydney.
Cathay Dragon voert drie vluchten per week uit naar drie bestemmingen: Beijing, Shanghai (Pudong) en Kuala Lumpur.