BlogTom van Apeldoorn

Chocola schokt ZRA

Ik kan er geen chocolade van maken. Rumoer in ZRA-land, ZRO-land, MRA-land of hoe ze ook allemaal genoemd willen worden. Mijn excuses als de correcte benaming er niet bijstaat. Wat er aan de hand is? Ik ga het u vertellen.

TUI doet een promotie om de verkoop van Duitse autovakanties een boost te geven. Veel mooie prijzen in het verschiet, een commissieverhoging en als ludieke aftrap een doos Ritter Sport chocolade.

Kijk, daar gaat het helemaal mis. Hoe durft TUI om die alleen per ANVR-nummer te versturen? Op Facebook was het een tumult, meest gehoorde reactie: ‘wij worden niet serieus genomen’ en ‘het gaat om het idee’.

Nou, daar wil ik wel even op doorgaan. Alle agenten doen mee, krijgen de verhoogde commissie en maken kans op de prijzen. Hoe kan het toch dat de ZRO nog steeds geen eigen ANVR-nummer heeft?

Dan kan de touroperator er chocolade naartoe sturen en weet de touroperator ook wat de ZRA boekt bij hen. Wellicht ontstaat er zo een flinke verschuiving in de lijsten van deelname op studiereizen.

Misschien is het een idee om ZRA’s, ZRO’s, MRA’s, enzovoorts, die meer dan €250.000 boeken, een aangepast ANVR-nummer te geven. Kan niet moeilijk zijn, bijvoorbeeld The Travel Club 3751/0001. Dan heeft het beestje een naam en komt er meer duidelijkheid wie wat doet.

Ik weet zeker dat die dan de volgende keer wel chocolade krijgen.

Tom van Apeldoorn
tom@travelpro.nl

PS. Sterkte Jeroen.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

D-reizen sluit shop-in-shop Topshelf

Volgende bericht

Roamingskosten definitief afgeschaft

Auteur

Tom van Apeldoorn

Tom van Apeldoorn

Tom is een zelfstandig ondernemer in hart en nieren en heeft inmiddels zijn sporen verdiend in uitgeversland, zijn hobby is zijn werk en dat straalt hij ook uit.