Het toeristisch PR-bureau Baltus Communications organiseert in 2019 naast de achtste editie van het European City Breaks Press Event in Nederland (op 1 april in Hilton Rotterdam) ook een City Breaks persevenement in Parijs. Voor de organisatie van de Parijse editie is samenwerking gezocht met het in toerisme gespecialiseerde Franse PR-bureau GroupExpression, dat net als Baltus Communications lid is van het mondiale in reizen gespecialiseerde PR-bureau netwerk TravelLifestyleNetwork.

Tijdens de City Breaks Persdag 2019 promoten steden zich als een ideale weekend- of midweekbestemming aan uitgenodigde bloggers en journalisten. Naast steden in Europa worden ook andere relevante bedrijven benaderd, waaronder lowcost airlines, treinmaatschappijen, online portals, reisgidsuitgeverijen en relevante reis- en lifestyle merken. Ook verschillende niet-Europese stedentrip bestemmingen worden aangeschreven. Voor de stedentrips persdag in Nederland is Hilton Rotterdam de exclusieve hotelpartner. Meer informatie via de ‘European City Breaks Press Event’ button op www.baltuscommunications.com of e-mail info@baltuscommunications.com.

“Het City Breaks Press Event is een succesformule gebleken, dat korte metten maakt met de ik-wil-mijn-eigen-PR-workshop opvatting die de reissector zo karakteriseert”, stelt organisator Marcel Baltus. “Bedrijven en bestemmingen in de reisindustrie willen nog steeds vaak hun eigen bijeenkomst. In het huidige mediaklimaat is het ondoenlijk geworden om honderd-en-een verschillende presentaties af te lopen”. In één middag een groot aantal steden en relevante andere reismerken op een presenteerblaadje aanreiken, is voor print media en bloggers veel efficiënter en effectiever. “Dat blijkt uit de super belangstelling op de afgelopen edities waar we vaak tussen de 100 en 120 pers mochten verwelkomen.”

Behalve alle hoofdsteden in Europa worden ook opkomende stedentripbestemmingen en minder geijkte steden benaderd. Hoewel Londen, Parijs en Berlijn nog steeds onaangetast de toptienlijst aanvoeren, zoeken veel consumenten een nieuwe stedenbeleving. Ook de 2019 Culturele Hoofdsteden Matera in Italië en Plovdiv in Bulgarije worden benaderd. Hoewel het gros van de deelnemende steden Europees is, worden tevens intercontinentale bestemmingen gepolst om deel te nemen: denk aan steden als Istanbul, New York, Hongkong, Marrakesh, Tel Aviv, Chicago, Toronto en San Francisco.

In totaal gaan 3,1 miljoen Nederlanders op een stedentrip en besteden zij €1,5 miljard in dit reissegment. 72 procent verblijft tijdens de stedentrip in een hotel. Cijfers voor de Franse markt zijn indrukwekkend; meer dan 110 miljoen city trips. City Breaks Persdag 2019. Meer informatie via de ‘European City Breaks Press Event’ button op www.baltuscommunications.com of e-mail info@baltuscommunications.com.