CoronavirusNieuws

CLIA bereidt reisprofessionals voor op terugkeer cruises

Nu alle cruises zijn opgeschort is CLIA bezig veiligheidsprotocollen te onderzoeken en verbeteren. Tegelijkertijd gaat CLIA met verder met het opleiden van reisprofessionals.

Op het moment dat cruises weer langzaam gaan opstarten zijn reisagenten van cruciaal belang om cliënten met vertrouwen te kunnen adviseren over de maatregelen die zijn genomen, zodat ze met een gerust gevoel op cruisevakantie kunnen. Daarom heeft CLIA een nieuwe module gelanceerd die toegankelijk is voor alle Nederlandse reisprofessionals, dus ook niet-leden.

Innovaties
Het doel van de module is tweeledig. In de eerste plaats wil CLIA laten zien welke activiteiten en innovaties plaatsvinden in de cruisewereld. Terwijl de cruisevloot slechts 1% van de wereldwijde maritieme vloot uitmaakt, vinden innovaties op gebied van milieu en ecologie in de cruisesector plaats. Daarnaast draagt de cruisesector miljarden euro’s bij aan de wereldeconomie en geeft direct en indirect werk aan vele duizenden mensen. De module legt ook uit hoe de cruisesector een van de best uitgeruste en ervaren sectoren is op gebied van gezondheidspreventie. Ten tweede hoopt CLIA ook niet-leden te overtuigen om zich aan te sluiten. Het lidmaatschap brengt voordelen en hulpmiddelen bij de verkoop van cruises. Het document bevat informatie over het hoe en waarom van het lidmaatschap en de doelstellingen van CLIA.

Platform
Eind juni zal het huidige reisagentenplatform cruiseexperts.org platform migreren naar de wereldwijde CLIA-website cruising.org. De bovengenoemde nieuwe module is dan ook niet beschikbaar op cruiseexperts.org maar is nu al te vinden op: https://cruising.org/nl-agent-training

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Universal Orlando Resort gaat op 5 juni weer open

Volgende bericht

Marielle Henzen (VX TravelTeam Oss) roept hulp in van Floortje Dessing

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.