Deze week gaat de innoverende website van Toerkoop live. Vernieuwend zijn de presentatie van het aanbod en de geavanceerde mogelijkheden die de bezoeker geboden wordt; zoeken, oriënteren en boeken op de manier die hij op dat moment verkiest. Hierbij kan zowel de smartphone, de tablet of de PC gebruikt worden, maar ook de voordeur van een van de Toerkoop reisbureaus in heel Nederland.

Begin 2015 heeft Toerkoop het Groningse Noverius de opdracht gegeven de vernieuwende website te bouwen op basis van de technologie van Qenner. “Op de website worden de Toerkoop filialen servicekantoren genoemd, zodat de consument weet dat hij altijd terug kan vallen op een persoonlijk reisadviseur bij hem in de buurt”, aldus Jeroen van Sprang, die binnen het Toerkoop bestuur belast is met ICT zaken.

De nieuwe website is onderdeel van de multichannel strategie van Toerkoop. Het unieke hiervan is dat de klant kan kiezen op welke manier hij de reis afwikkelt. Reserveren kan volledig digitaal, via een filiaal of reisadviseur, terwijl deze keuze hem niet vastlegt voor het verdere verloop van de boekingsprocedure (pre- en aftersales). Door de realtime koppeling met het backofficesysteem kan de klant iedere keer weer opnieuw kiezen of hij een digitale afwikkeling wenst of liever via de reisadviseur handelt. Dankzij de persoonlijke klanten inlog ‘Mijn Toerkoop’ kan de klant direct inloggen en aanvullende diensten, zoals bijvoorbeeld parkeren op de luchthavens, autohuur ter plaatse of vaccinatiediensten zelf online regelen of laten regelen door zijn servicekantoor.

Om juist de moderne multichannel passagier optimaal van dienst te kunnen zijn, is voor het gebruik aan de balie een zogenoemd reismandje ingebouwd. Deze stelt de reisagent in staat de reisvoorstellen ook digitaal beschikbaar te maken voor zijn klant. Met enkele muisklikken kan de boeking 24/7 gemaakt worden en is de reisagent ook bij een online boeking verzekerd van zijn commissie. De nieuwe website zal daarom ook in de winkels volop gepromoot worden en is daarmee een optimale B2B2C tool geworden.

De nieuwe website wordt vanuit de Toerkoop organisatie centraal aangestuurd en actueel gehouden, maar de lokale ondernemer beschikt over diverse tools om de website van eigen content te voorzien. Het Toerkoop lid kan ervoor kiezen de Toerkoop huisstijl te volgen of een geheel eigen huisstijl compleet door te voeren.