Nieuws

Consument centraal in campagne Zuid-Afrika

South African Tourism is helemaal klaar voor de komende winter, wanneer in Zuid-Afrika feitelijk de zomer start. Met een nieuw team in het Amsterdamse kantoor en een nieuwe campagne waarin storytelling centraal staat, begint Zuid-Afrika op 4 oktober het voorjaar. De consument gaat via nieuwe media een belangrijke rol spelen in de nieuwe 2010/2011-campagne met persoonlijke verhalen en ervaringen. Zo gaan er vanaf 1 oktober drie speciale Zuid-Afrika thema-blogs de lucht in, die worden aangevoerd door Nederlandse storytellers ook wel ‘tribal leaders’ genoemd. Het zijn gewone mensen die naast hun specifieke vakkennis ook Zuid-Afrika heel goed kennen. Op www.mijnzuidafrikareis.nl kun je met de 3 tribal leaders kennismaken. Zuid-Afrika nodigt consumenten uit om niet alleen ervaringen met elkaar te delen maar ook met de tribal leaders. Zo kunnen consumenten meedoen aan de kennistest en surfen naar de verschillende blogs en maakt men zelfs kans op een unieke ervaring om met de Nederlandse tribal leaders door Zuid-Afrika te reizen en samen over de ervaringen te kunnen bloggen.

Nieuw team en PR-bureau
Het team van South African Tourism wordt overigens vanaf 1 oktober aangevoerd door een nieuwe directeur, Bangu Masisi. Bangu heeft de afgelopen 6 jaar vol enthousiasme het kantoor van South African Tourism in Australië geleid. Zij gaat de komende jaren Annemarie Ferns in Amsterdam opvolgen en ziet hier ontzettend naar uit. Bangu: ‘Ik verheug me er enorm op om de Nederlandse markt te leren kennen. Nederland heeft een speciale band met Zuid-Afrika. In 2009 ontving Zuid-Afrika maar liefst 122.000 Nederlandse toeristen. De lat ligt hoog en we willen onze marktpositie alleen maar vergroten’. Naast een nieuwe directeur is er ook een nieuwe marketing-assistent aangesteld: Danielle Kuil, die ruim ervaring heeft op het gebied van communicatie. Op PR-gebied gaat South African Tourism ook een andere koers varen. Na drie jaar te hebben samengewerkt met Aviareps Tourism is na een pitch tussen diverse PR-bureaus besloten dat nu TMC-Tourism Marketing Concepts de PR van het verkeersbureau gaat verzorgen.

© 2010, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Vorige bericht

Liesbeth wint Sunair City Cruiser

Volgende bericht

Helft respondenten enquête Sunweb wil wel naar Dubai

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.