Atilay Uslu reageerde desgevraagd op het faillissement van Oad. ”Uiteraard was ook ik compleet overvallen door dit nieuws. Oad was erg lang een mooi bedrijf maar de tijden zijn veranderd, ik heb veel respect voor Julius ter Haar. Hij heeft zelf de beslissing genomen en het faillissement aangevraagd en niet gewacht tot de schade veel groter was en derden het faillissement aan zouden vragen. Zijn optreden voor de camera’s heeft indruk op mij gemaakt. En ik wens hem veel sterkte in de komende moeilijke tijd”.
Redactie: De reisbureaus hebben een probleem. Er is op dit moment te weinig product beschikbaar met het wegvallen van Oad en Corendon heeft onlangs vele agenturen overeenkomsten opgezegd. Hoe gaan jullie daar mee om?
”Het opzeggen van de agenturen overeenkomsten was een weloverwogen beslissing, maar in deze bijzondere omstandigheid zullen wij daar heel coulant mee omgaan, dus Reisbureaus die nu te weinig producten op het schap hebben liggen om hun klanten goed te helpen mogen voorlopig Corendon verkopen en in de nabije toekomst gaan wij in overleg met deze bureaus bepalen hoe we hier verder mee om gaan.
2 reacties
En daar is ie weer! Net als bij DTI zal dhr van Eijk even uitleggen hoe de business in elkaar zit. Deze keer geen OAD al maanden niet meer verkocht omdat jullie het aan zagen komen?
reisbureaus hebben een probleem als ze zich afhankelijk blijven opstellen van tradionele tour operators en hun producten. In het nieuwe zaken doen kan de beschikbaarheid van producten van alerlei kanalen komen. De vraag is wel heel erg “oud businessmodel”