corendonVanaf volgende week voert luchtvaartmaatschappij Corendon Dutch Airlines voor haar bemanningsleden, zowel pursers als stewardessen, tablets aan boord. Doelstelling is om met de laatste stand der techniek, service en verkopen aan boord te verbeteren. Een snellere service aan boord, besparing van papier en verlaging van reactietijden op klantvragen zijn enkele van de voordelen die hiermee worden bereikt. Corendon Dutch Airlines is met deze innovatie een sterke voorloper in de markt en denkt op deze manier een substantiële bijdrage te leveren aan een nog hogere klant tevredenheid en een vermindering van overtollige voorraden aan boord.

Corendon Crew kan straks de passagier beter informeren, passagierslijsten bijhouden en specifieke wensen optekenen. De verkoop aan boord is overzichtelijker gemaakt, waarbij de passagier eenvoudiger kan afrekenen.

Michiel Meijer, Chief Operational Officer Corendon Dutch Airlines “ Innovatie is belangrijk voor Corendon, zeker als het een bijdrage levert aan de klant tevredenheid en product beleving. Natuurlijk is het verkrijgen van een efficiëntere operatie minstens zo belangrijk, uiteindelijk komt dat ook onze passagier ten goede.

Het Nederlandse bedrijf MI Airline levert de technologie. Met de MI Airline applicatie, genoemd “Connected Crew” is het mogelijk om in één oogopslag, op 9.000 meter hoogte, alle benodigde informatie over de vlucht te raadplegen. De voordelen zijn groot: kosten besparen op onnodig meegenomen catering, efficiënter voorraad beheer, aantal transacties en contacten met de klant verhogen.

Job Heimerikx directeur MI Airline “We zijn er trots op dat een ambitieuze maatschappij als Corendon Dutch Airlines ons het vertrouwen heeft gegeven om als startklant te functioneren”. “MI Airline krijgt verzoeken uit de hele wereld, het is fantastisch dat we als Nederlandse maatschappijen zo voorop kunnen lopen.”

De komst van tablets aan boord voor Crew van vliegtuigen is niet te stuiten. Het zal niet lang meer duren voordat de wetgever het gebruik van dit soort apparatuur gedurende de gehele vlucht toestaat en dat een passagier met gebruik van eigen apparaat kan communiceren met de Crew en zo haar drankje kan bestellen.