TravelPro vroeg Atilay Uslu om opheldering over het bericht dat Corendon 115 hotels uit de reisagentenverkoop haalt. “Dat is inderdaad het geval, ik kan het niet mooier maken dan dat het is. Ons business model voorziet erin dat wij 30% via de reisagent verkopen en 70% procent via het directe kanaal. In het geval van deze hotels is het eerder andersom en wordt ruim 70% door reisagenten verkocht. Deze stap hebben wij dan ook puur om bedrijfsmatige redenen moeten nemen. Je begrijpt dat dit van grote invloed is op onze marges aangezien de marge op directe verkoop een stuk hoger is. ”

Er wordt boos gereageerd door diverse reisagenten. “Deze boosheid begrijp ik, maar om er dan maar niet over te praten richting de reisagent is mijns inziens ook niet de oplossing. Wij zijn transparant en niet het type bedrijf om dit stiekem te doen en dus draaien we ook niet om de hete brei heen”, zo laat Uslu weten. “Uiteraard zijn de andere 685 hotels wel boekbaar en zijn wij erg tevreden zoals de agent ons verkoopt.” Uslu voegt ten slotte toe “Wij gaan wel onderzoeken hoe we dergelijke zaken in de toekomst kunnen ondervangen en zullen onderzoeken of we onder meer op de Canarische Eilanden een groter allotment voor de reisagent kunnen generen”.