Nieuws

Crew Arkefly aan het werk in nieuw uniform

Deel dit artikel

Deze week is het dan zover, de crew van Arkefly gaat voor het eerst aan het werk in het nieuwe donkerblauwe uniform dat al even te bewonderen was aan boord van de delivery trip van de eerste Arke Boeing 787 Dreamliner in juni 2014. Na de introductie door Thomson Airways zijn Arkefly en het Belgische Jetairfly een van de eerste airlines binnen TUI Group die hun crewleden in het nieuw steken. Op termijn zullen de crewleden van alle zes de TUI-airlines hetzelfde nieuwe uniform dragen.

Vanaf deze week vliegt elke uitgaande crew in het nieuwe uniform; de binnenkomende crew is nog heel even te zien in het oude uniform dat tien jaar dienst heeft gedaan. Na een korte overgangsperiode van een paar dagen zijn alle crewleden te bewonderen in het nieuwe uniform.

Nieuw ontwerp
Aan dit heugelijke moment ging een periode van intensieve voorbereiding vooraf, voor alle crewleden werden pas-sessies ingepland en waar nodig werden aanpassingen op maat gedaan. De Arkefly-crew is enthousiast over het nieuwe, moderne uniform; de nieuwe ontwerpen zijn meer getailleerd en hebben strakkere lijnen. Nieuw voor de dames van de cabinecrew is het elegante hoedje. Ook het modern vormgegeven naambordje en de ‘wing’ springen in het oog. Het uniform bestaat voor de dames verder uit een donkerblauwe rok, jurk of pantalon, en een gilet en colbert in dezelfde kleur. Dit wordt gecombineerd met een lichtblauwe blouse en gestreepte lichtblauwe/donkerblauwe sjaal met de TUI-smile. De heren dragen een donkerblauw colbert, gilet en pantalon in dezelfde kleur met een lichtblauw overhemd en gestreepte lichtblauwe/donkerblauwe stropdas met de TUI-smile. De cockpit crew draagt hier nog een nieuw vormgegeven pet bij.

Uniforme uitstraling
De medewerkers van de Arke winkels gingen de crewleden al voor en dragen nagenoeg hetzelfde uniform. De Arke reisleiding in het buitenland volgt begin april. De ingebruikname van het nieuwe uniform geeft Arke overal dezelfde uitstraling wat geheel in lijn is met de ‘One Mainstream’ strategie van moederbedrijf TUI Group.

Author


Deel dit artikel
Vorige bericht

British Airways breidt vloot uit

Volgende bericht

Vroeg boeken nog steeds populair

Auteur

Sharon Evers

Sharon Evers

"De reisbranche is een interessante branche die nooit stilstaat. En dat is precies waar ik van houd. Ik houd van beweging en ben er graag als de kippen bij als er ontwikkelingen voordoen die ik in elke journalistieke vorm met jullie ga delen."