Binnenkort opent het compleet vernieuwde Curaçao Marriott Beach Resort officieel zijn deuren. Het resort is drie jaar dicht geweest en voor 37 miljoen dollar volledig gerenoveerd en opnieuw ingericht. De heropening geeft het resort naar eigen zeggen weer de positie als meest luxueuze resort van het eiland. Gasten worden ontvangen in een moderne, luxe ambiance met een compleet aanbod aan 5-sterrendiensten en -faciliteiten.

Het Curaçao Marriott Beach Resort ligt aan het strand op vijftien minuten rijden van Hato, de internationale luchthaven van Curaçao, en op tien minuten van de historische hoofdstad Willemstad, dat op de UNESCO Werelderfgoedlijst staat. De twee zwembaden, waarvan een geschikt is voor kinderen, de tuin, de lobby en alle 336 kamers en suites zijn compleet opnieuw opgebouwd en ingericht.

Het design en de styling zijn geïnspireerd op de Nederlandse maritieme traditie en uitgewerkt in modern ontwerp door het beroemde Mexicaanse bureau ‘Arquitectura de Interiores’. De kleurencombinaties van blauw en wit zijn gebaseerd op het diepe blauw van de zee en worden afgewisseld met houttonen en opvallende oranje elementen.

Kosten noch moeite zijn gespaard om de gasten door het hele resort een luxe, gepersonaliseerde ervaring te laten beleven. Alle kamers hebben een ruim balkon en uitzicht over het zwembad of de zee en zijn uitgerust met de nieuwste audiovisuele apparatuur. De nieuwe badkamers zijn ingericht als minispa’s, inclusief luxe verzorgingsproducten.

De suites zijn ruim opgezet en hebben een aparte living room area. Gasten die nog meer exclusiviteit wensen, kunnen een kamer boeken met toegang tot ‘The Reef Club’, een lounge waar ze de hele dag terechtkunnen voor een hapje en een drankje.

Het oog voor detail vind je ook terug in de service. Het internationale team is getraind volgens de hoge Marriott-standaarden en weet pure 5-sterrenluxe te combineren met de authentieke gastvrijheid van Curaçao.

Nu het resort helemaal is vernieuwd zou je bijna vergeten dat het al decennialang erg geliefd is onder Nederlandse gasten. General Manager Craig Martin: “Het team kijkt ernaar uit om onze ‘oude vrienden’ en de toekomstige vrienden het resort opnieuw te laten ontdekken en om nieuwe gasten kennis te laten maken met onze persoonlijke service en oog voor detail in deze prachtige omgeving.”

Gasten ontmoeten elkaar in de ‘Great Room’, het lobbyconcept van Marriott. In deze open-air lobby worden 3 trendy horecaconcepten gecombineerd, met elk zijn eigen sfeer. Schuif met z’n tweeën aan bij een bar, kies een intiem zitje of zoek interactie met andere gasten aan een van de grote communitytafels.

Het resort heeft award-winning Executive Chef Dino Jagtiani aangetrokken om, samen met de Director of Food and Beverage Mark Sjollema, trendy concepten voor de restaurants en bars te ontwikkelen en deze aan te sturen. Chef Dino staat bekend om zijn innovatieve kijk op de Caribische keuken en gebruik van lokale ingrediënten in zijn gerechten.

Het resort biedt onder andere een sushibar, cocktailbar, een open poolbar en een koffieshop. Signature-restaurant Ç-spice biedt gerechten met lokale, Caribische, Europese en Zuid-Amerikaanse invloeden, in een ontspannen, upscale omgeving waar gasten binnen of buiten op de patio van kunnen genieten.

Het Curaçao Marriott Beach Resort opende in 1992 zijn deuren met 250 kamers en biedt na de verbouwing 336 kamers en suites, ingericht in een eigentijdse, frisse stijl, geïnspireerd op de Nederlandse maritieme traditie van het eiland. Elke kamer en suite heeft een ruim balkon, minikoelkast, moderne audiovisuele middelen en een Nespresso-koffiemachine. 36 kamers bevinden zich op ‘The Reef Club’ Club Level verdieping, waarbij gasten toegang krijgen tot ‘The Reef Club’ Lounge voor een hapje en een drankje én extra faciliteiten. Het resort biedt 8 restaurants, 24-uur roomservice, fitness, massages in de Spa of op het strand, een kidsclub, een duikcentrum op het strand, een tourdesk