Bijna de helft van de tweehonderd travelmanagers, die meewerkte aan een onderzoek van Carlson Wagonlit Travel (CWT) geeft aan dit jaar meer aandacht te gaan besteden aan het comfort van de reiziger. Dat is opmerkelijk in deze tijden van kostenbesparingen. Het betekent onder andere investeringen in mobiele technologie, de inzet van social media (Facebook en Twitter), het aanbieden van reisalternatieven en het versoepelen van de reiscomfortregels. Reizigers worden tevens gestimuleerd om feedback te geven naar aanleiding van hun reis en hun ervaringen te delen met anderen. Het zijn de meest opvallende conclusies uit het onderzoek van CWT, dat jaarlijks de belangrijkste aandachtsgebieden peilt ten aanzien van reisprogramma’s onder tweehonderd travelmanagers. Ingegeven door onder meer de IJslandse aswolk staat bij 40% van de travelmanagers het aspect veiligheid ook hoog op de prioriteitenlijst. Daarnaast blijven kostenbesparingen op lucht- en landvervoer, het optimaliseren van hotelkosten, een betere naleving van het reisbeleid door reizigers en het vereenvoudigen van internetboekingen belangrijk in 2011. Het volledige rapport Travel Management Priorities 2011is te vinden op www.carlsonwagonlit.com.