KLM gaat als eerste airline ter wereld een extra directe vlucht inzetten na een twitter-weddenschap. Aanleiding is de befaamde Spring Break week in de VS, in combinatie met het3-daagse Ultra Music Festival van 25 tot en met 27 maart in Miami. Als vóór maandagavond 6 december voldoende voorinschrijvingen zouden binnenkomen op de website www.fly2miami.nl, zou KLM een extra, directe vlucht inzetten van Amsterdam naar Miami speciaal voor de Nederlandse dance-industry. De vlucht was binnen vijf uur vol en de teller staat nu op 351 inschrijvingen. ‘Het werd KLM op twitter al snel duidelijk dat de vraag om een directe vlucht naar Miami sterk leeft in de Nederlandse dance-scene. Daarop hebben wij besloten de weddenschap aan te gaan’, aldus Martijn van der Zee, Vice President E-Commerce bij KLM. ‘Het is met recht een primeur te noemen; het is namelijk de eerste keer dat KLM een vliegtuig inzet op basis van een verzoek op twitter. Voor KLM zijn Social Media steeds belangrijker voor het bieden van informatie en service.’ De vlucht vertrekt van Amsterdam naar Miami op 21 maart 2011.