Nieuws

Data gestolen bij inbraak hoofdkantoor Thomas Cook

In de nacht van 31 mei 2019 werd er ingebroken in het kantoor van Thomas Cook Nederland en een ander bedrijf in hetzelfde gebouw, wat resulteerde in de diefstal van computers, sommige mobiele telefoons/apparaten, beamers en andere hardware. Thomas Cook laat in een statement weten dat een computer een bestand bevatte met boekingsinformatie van een aantal klanten, ze reageren hierbij op het zojuist gepubliceerde bericht van de Telegraaf.

Het bestand bevatte de naam, adressen, reisdata, grootte van het reisgezelschap en de vakantiekosten van ongeveer 50.000 klanten. Van 5000 klanten uit deze groep, bevatte het bestand ook de geboortedatum en het geslacht, dit gaat om klanten die een verzekering hadden afgesloten. “We hebben geen bewijs van misbruik van de informatie. Als voorzorgsmaatregel nemen we op dit moment contact op met de betrokken klanten om hen te informeren over wat er is gebeurd en hen te ondersteunen bij de afhandeling van dit incident. We hebben onmiddellijk actie ondernomen om het incident te onderzoeken en het risico voor onze klanten tot een minimum te beperken. De Autoriteit Persoonsgegevens en de politie zijn op de hoogte gesteld”, laat Thomas Cook weten.

Het bestand waar over gesproken wordt bevat alleen persoonsgegevens van direct geboekte klanten, niet van klanten die via het reisbureau geboekt hebben. Dus mocht je vragen krijgen kun je jouw klanten direct geruststellen dat dit niet voor hen van toepassing is. “Wij willen nogmaals benadrukken dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het hier om de datagegevens te doen is geweest maar dat het ging om de hardware. Wij hebben aangegeven dat het publiceren van deze informatie de criminelen op bepaalde gedachten kan brengen waardoor we dat niet verstandig zouden vinden. Helaas is daar niet naar geluisterd. Wij nemen de beveiliging van gegevens zeer serieus en de bescherming van onze klanten is onze prioriteit. We vinden het vervelend dat dit incident heeft plaatsgevonden en doen er alles aan om dit incident tot op de bodem uit te zoeken en soortgelijke incidenten in de toekomst te voorkomen.”

 

© 2019, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Tenzing Travel zoekt Reisspecialist Azië

Volgende bericht

Naast 737 MAX nu ook problemen met Dreamliners

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.