De klant is koning; een uitdrukking die op veel bedrijven van toepassing is. De Jong Intra Vakanties is er daar een van. Het reisbedrijf lanceerde onlangs een nieuwe en verbeterde versie van het online reserveringssysteem Smarty. “Wij doen er alles aan om aan de wensen van de reisagenten te voldoen.”

In deze verbetering heeft de Jong Intra Vakanties veel aandacht besteed aan de productinformatie. Coby van Dongen (commercieel directeur bij de Jong Intra Vakanties): “Er is een speciale button ‘product informatie’ in het boekingsproces opgenomen. Door erop te klikken krijgt de reisagent snel en overzichtelijk relevante informatie die ervoor zorgt dat hij of zij tot een goede keuze voor de klant komt. Hierin zijn onder meer het gegarandeerde vertrek voor een groepsreis, de groepssamenstelling, de dagbeschrijving voor verschillende rondreizen en beoordelingen van klanten opgenomen. Separaat is er een button ‘gegarandeerd vertrek & groepssamenstelling’ toegevoegd bij alle groepsreizen om meer informatie over het percentage mannen/vrouwen, leeftijden en groepsopbouw te geven.”

Zoekmodule
Daarnaast heeft de Jong Intra ook aanpassingen gedaan aan de zoekmodule. Hierin is het selecteren van een vertrekdatum (eerder of later vertrekken) en de daarbij behorende reisduren een stuk gebruiksvriendelijker geworden. “De reisagent hoeft nu slechts in één vakje aan te geven wanneer de klant kan vertrekken en mocht de klant niet gebonden zijn aan een specifieke vertrekdatum, dan kan dat ook worden aangegeven. Vervolgens komen er verschillende mogelijkheden in beeld. De selectie van reisduren is ook aangepast; het is mogelijk om heel specifiek de gewenste reisduur aan te geven in plaats van ranges zoals bijvoorbeeld elf – vijftien dagen, waardoor het resultaat perfect aansluit bij de wensen van je klant. Door deze aanpassingen krijgt de reisagent een exact matchend aanbod te zien.”

Lees meer in TravelPro 48, die woensdag 25 november is verschenen.