Nieuws

DER Touristik omarmt reisagent met roadshow

Van maandag 18 t/m woensdag 20 november organiseerde DER Touristik een roadshow in het oosten van het land. Hiermee vond de ‘soft launch’ plaats van DER Touristik om het gat op te vullen op de touroperator-markt in Nederland. Petra Hendriks, sales manager: “Wij zijn er bijna klaar voor, vandaar dat we met deze roadshow de reisagenten weer helemaal op de hoogte willen brengen van het grote aanbod dat wij hebben. Het zit nog enkel in de techniek, als dat helemaal in orde is kunnen we volop de Nederlandse reisagenten gaan bedienen.”

Enkele speerpunten van de presentaties waren de focus op de traditionele bestemmingen in de Middelandse Zee, waar in DER in Duitsland een stijging heeft gerealiseerd in het afgelopen seizoen. Verder is er sinds 30 september jl. een full charter op Hurghada (Egypte) en is er een nauwe samenwerking met Corendon Dutch Airlines op Antalya voor de zomer van 2014. Ook werd het nieuwe label onder JahN Reisen toegelicht: Finest Moments. Dit merk moet het hogere segment aanspreken en bied van vier tot zes sterren accomodaties over de hele wereld. Ook zeer interessant voor de reisagent is de boekbare app van DER Touristik. De consument kan via deze app een boeking maken, maar de boeking word afgehandeld door de reisagent die zich, op basis van de ingevulde postcode, het dichts bij de klant bevind.

Twee partner hotels van DER Touristik, Seaside Hotels en Hotel Botanic op de Canarische eilanden, kregen ieder de gelegenheid om de reisagenten te enthousiasmeren. Zo heeft Hotel Botanic de award voor het beste hotel op de Canarische eilanden gewonnen bij Tripadvisor en biedt Seaside hotels een puntensysteem voor reisagenten waarbij zeepaardjes gespaard kunnen worden per boeking.

Hendriks legde nog even de nadruk op een aparte ontwikkeling in de Duitse markt t.o.v. de Nederlandse market: “In Duitsland merken wij een toename in de boekingen van de traditionele pakketreis en een daling van het dynamische product. We zullen ons ‘X-product’, zoals X Jahn Reisen waarbij het aanbod van Jahn Reisen door de reisagent zelf tot een pakket te combineren is, ook aanbieden op de Nederlandse markt.”

© 2013, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

1 Comment

Vorige bericht

Vueling rechtstreeks van Amsterdam naar Rome

Volgende bericht

Eurocamp en Keycamp samen verder als Eurocamp

Auteur

TJ van Apeldoorn

TJ van Apeldoorn

T.J. is commercieel directeur bij TravelPro.