Autobroker Flexible Autos is de Nederlandse markt opgestapt en laat tegenover TravelPro weten met het retailmerk Discover Cars ook een exclusief retaillabel te gaan leveren voor de Sambasso Alliantie. Vuelandia is door het bedrijf voor de komende jaren aangesteld als GSA voor de Nederlandse en Vlaamse markt.

“In alles biedt Flexible Autos een all inclusive product dat reisagenten en consumenten het gemak biedt van een goed geregelde autohuur. Daarnaast bieden we reisagenten ook een uniek verkoopargument waarbij men de mogelijkheid heeft om autohuur tot 48 uur huuraanvang kosteloos te annuleren”, aldus Mikel van Nimwegen (General Manager Flexible Autos Nederland/België en mededirecteur/eigenaar Vuelandia), die laat weten absoluut kansen te zien op de Nederlandse markt.

Van Nimwegen weet dat veel reisagenten gehecht zijn aan Sunny Cars. “De Nederlandse markt biedt ruimte voor een extra autobroker, zeker voor één die zich 100% inzet om alle omzet via de retail af te wikkelen. We bieden een all-inclusive product en stappen in met een commissiepercentage van 18%”, aldus Van Nimwegen.

“Met het retaillabel ‘Discover Cars’ bouwt de Sambasso Alliantie echter aan een eigen merk die altijd voor de retail behouden zal blijven. We hebben berekend dat er miljoenen aan directe/online omzet aan de reisagent voorbij gaat. Die omzet gaan we nu gezamenlijk binnenhalen voor de retail”, aldus Erik Land van Sambasso.

Lees het volledige interview in TravelPro #18 die vandaag verschijnt.

Foto: Danny Ruitenberg (Flexible Autos Nederland/Vuelandia), Alessandro Patacchiola (directeur Flexible Autos) en Mikel van Nimwegen(Flexible Autos Nederland/Vuelandia).