Isabelle Willemsens is sinds december 2017 de nieuwe Country Director voor Walt Disney Parks and Resorts en is in deze functie eindverantwoordelijk voor de lokale marketing en sales in de gehele Benelux. TravelPro vroeg naar haar ambities en plannen voor de toekomst.

In België heeft Willemsens een nieuwe portal opgezet, dit wil ze ook in Nederland gaan introduceren. “Het wordt een volledig nieuwe boekingportal, waarvoor we in België een innovatie award hebben gewonnen. Die formule wil ik graag opzetten in Nederland. Wij moeten de reisagenten tools geven om goed te kunnen verkopen. Met deze portal kunnen ze naast arrangementen gemakkelijk tickets en andere extra’s boeken. Ik heb het succes gezien in België, dus ik ben ervan overtuigd dat het ook in Nederland zijn vruchten gaat afwerpen omdat het allemaal overzichtelijker wordt voor de reisagent.”

Willemsens is al enkele jaren bekend met de Nederlandse markt. “Het grote verschil tussen de Nederlandse en Belgische markt is dat de Nederlanders echt de gezelligheid opzoeken. Kijkend naar onze hotels zien we dat er vooral voor de Davy Crockett Ranch wordt gekozen. Een bungalow waar je met de hele familie in kan verblijven en lekker samen kan picknicken. Dat zijn dingen waar we rekening mee moeten houden als we deze markt willen aanspreken. Daarnaast zien we ook dat Nederlanders veel online te vinden zijn, maar ik geloof heel erg in de kracht van de retail. Ons product is best wel complex: er zijn twee parken, zeven hotels, veel verschillende shows en eetgelegenheden. Het is daarom fijn om advies te krijgen van een reisagent. We zien dat één op de drie Nederlanders nog steeds bij een reisagent boekt. Er is veel vertrouwen in de retail.

Lees het hele interview en de laatste nieuwtjes over de Disney parken hieronder.