Samen met het Walt Disney Studios Park-uitbreidingsplan en de transformatie van het Disneyland Hotel, zal Disney Village in de loop van de jaren zijn eigen transformatie ondergaan met nieuwe eetgelegenheden en een vernieuwd winkel- en entertainmentaanbod. Disneyland Paris deelt een eerste blik op wat je kan verwachten van dit 428.000 vierkante meter grote complex.

Disney Village, gelegen in het hart van Disneyland Paris, is het winkel-, eet- en entertainmentcomplex tussen de themaparken en Disney-hotels. Disney Village is sinds de opening, 30 jaar geleden, meer dan verdubbeld in omvang en voegt voortdurend nieuwe opties toe om de gastervaring opnieuw uit te vinden. Eind 2022 zal de gefaseerde transformatie van het gebied starten. Het nieuwe ontwerp wordt tijdloos en gezinsvriendelijk. Overdag zullen stijlvolle boetieks en innovatieve restaurants gasten naar binnen trekken en ’s nachts zullen duizenden lichtjes het gebied omtoveren tot een bruisend wonderland.

Iconische en tijdloze concepten
Wanneer de transformatie is voltooid, zal Disney Village beschikken over een park en promenade aan het meer, verbeterde looppaden, gloednieuwe gevels, terrassen en patio’s en een weelderig landschap. “Ons plan om Disney Village te transformeren is weer een voorbeeld hoe we Disneyland Paris opnieuw vormgeven op resortniveau, samen met ons grote uitbreidingsplan in het Walt Disney Studios Park”, aldus Natacha Rafalski (Présidente van Disneyland Paris). “We zijn erg enthousiast om nieuwe iconische en tijdloze concepten naar de Village te brengen die een nieuwe generatie gasten zullen aanspreken, of ze nu komen vanuit onze nabijgelegen resorthotels of uit de omgeving. We kunnen niet wachten tot onze gasten verrast en blij zijn met wat we in petto hebben.”

Rosalie
De eerste stap in het transformatieplan wordt een eigentijdse Franse brasserie genaamd Rosalie. Het nieuwe concept komt in plaats van het huidige restaurant Café Mickey. Groupe Bertrand, met een portfolio van gerenommeerde Parijse brasseries, is gekozen om de locatie over te nemen en een fris nieuw concept te introduceren, dat zowel de culinaire ervaring zal verbeteren als de eetgelegenheden zal uitbreiden voor gasten die op zoek zijn naar Franse smaken in Disney Village.

Gastervaring verbeteren
Rosalie krijgt 500 zitplaatsen in een modern interieur. Geïnspireerd door Parijse brasseries, zal het de beroemde Franse ‘Art de Vivre’ en klassieke keuken vieren in een moderne, maar elegante omgeving, met uitgebreide terrassen die uitkijken over Lake Disney. Naast bediening aan tafel is het ook mogelijk om gerechten mee te nemen, zoals gebak, sandwiches en salades. “Terwijl we blijven samenwerken met uitzonderlijke merken, zijn we verheugd een nieuw restaurant te verwelkomen dat wordt beheerd door Groupe Bertrand als een eerste stap in ons transformatieplan voor Disney Village”, aldus Laure Albouy (Vice President Business Strategy & Integration bij Disneyland Paris). “We geloven dat dit unieke, gezinsvriendelijke restaurant de gastervaring in ons resort zal verbeteren door beroemde Franse specialiteiten aan te bieden in een unieke omgeving, en we kunnen niet wachten om deze nieuwe samenwerking te realiseren.”

Rosalie concept.