Nieuws

Disneyland Paris krijgt eigen tulp voor twintigste verjaardag

Precies twintig jaar na de opening van Disneyland Paris, op 12 april 2012, krijgt het Franse themapark een wel heel bijzonder Hollands verjaardagscadeau: een eigen tulp. Mickey Mouse kwam vandaag speciaal voor de doop van de Disneyland Paris tulp naar Nederland, waar hij in Keukenhof de officiële doopceremonie bijwoonde.

Samen met Director Nature & Environment Luc Behar van Disneyland Paris en Algemeen Directeur Piet de Vries van Keukenhof mocht Mickey Mouse de Disneyland Paris tulp officieel dopen. De tulp, een Double Orange Emperor, werd gekweekt door de firma Verver Export uit Ursem, en mag vanaf vandaag officieel de naam “Disneyland Paris” dragen.

Twintig jaar geleden werd per toeval één dubbele Orange Emperor tulp ontdekt in een veld met enkele exemplaren. De tulp werd uitgespit en op een apart veld verder gekweekt, wat 20 jaar later resulteerde in genoeg exemplaren om deze van een officiële naam te voorzien. Al die tijd is de tulp dubbel gebleven, wat inhoudt dat deze twee keer zoveel blaadjes heeft als een reguliere tulp, en is de intens oranje kleur behouden gebleven. Mede dankzij deze magische geschiedenis is er dan ook geen andere tulp die beter de naam “Disneyland Paris” zou kunnen dragen!

Niet alleen is de Disneyland Paris tulp vanaf vandaag te zien in Keukenhof, maar ook zijn maar liefst 8.000 exemplaren geplant in het Disneyland Park. Ook hier is een bijzonder Hollands plekje gevonden: de oranje tulpen zijn te zien rondom de Old Mill in Fantasyland, een echte ouderwetse molen! De Disneyland Paris tulp is hier in goed gezelschap: jaarlijks worden er honderdduizenden Nederlandse bloembollen geplant in Disneyland Paris als onderdeel van de thematisering en aankleding van het Resort.

Op de foto poseren Luc Behar (Director Nature & Environment Disneyland Paris) en Mickey Mouse bij de Disneyland Paris tulp in Keukenhof. Foto: © Disney.

© 2012, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Seabourn introduceert sales- & reserveringsteam voor Benelux

Volgende bericht

EUclaim wint spoed-appèl van transavia.com

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.