Advertorial

Druk, druk, druk…

De afgelopen weken heb ik veel leuke gesprekken gehad met reisprofessionals en het viel me op hoe hoog de werkdruk in onze branche eigenlijk is. Een ontplofte inbox, klanten blijven binnenlopen, mét of zonder afspraak, het einde van de maand komt in zicht en je zit nog ver van je target, en oh, of je ook nog even die training wilt doen. In je eigen tijd. Tijd die ook al schaars is want naast je dagelijkse, huishoudelijke beslommeringen wil je toch ook een leuk privéleven onderhouden, er zijn voor je eventuele partner en kinderen, het luisterend oor zijn voor je vrienden, etcetera.

Stop! Soms moet je even op de rem trappen. Is je werkwijze nog wel efficiënt? Is er ergens tijdswinst te behalen? Doe je iets ‘omdat je het al jaren zo doet en het werkt toch?’ Is er wellicht iets nieuws op de markt waardoor je een beter en sneller resultaat behaalt? Nu even wat tijd investeren kan vaak op lange termijn winst betekenen.

Ik hoor vaak van reisprofessionals dat ze het druk hebben, al dan niet vanwege toenemende vraag van klanten of soms omdat ze simpelweg in hun eentje een kantoor draaiende moeten houden. Een hele opgaaf en grote verantwoordelijkheid lijkt me. En dan snap ik heel goed dat je kiest voor gemak.

Maar wat is dat gemak precies? Is dat een mailtje sturen naar een organisatie met daarin de wensen van de klant, waarbij je een aantal dagen moet wachten op een reactie en dan maar hopen dat de gewenste accommodatie beschikbaar is? Of is dat gemak even inloggen op euram.eu en in een half uurtje zelf die offerte op maat maken met directe beschikbaarheid van die leuke Pousada waar de klant al tijden van droomt? Voor beiden is natuurlijk wat te zeggen. Maar is het niet zo dat de klant niet graag wacht? De klant heeft het wellicht net zo druk als jij en die vakantie is nu juist iets waar hij naar uitkijkt. Er is wellicht jaren voor gespaard en dan is het toch geweldig als je je klant direct een mooi voorstel kan geven. Een op maat gemaakt voorstel wat je later nog kunt uitbouwen met leuke excursies. Trigger die klant in de weken of maanden voor vertrek met ideeën voor de invulling van zijn reis. Geen tijd voor? EurAm maakt het makkelijk: op de Facebook pagina van EurAm Nederland vind je dagelijks leuke tips voor al onze bestemmingen. Paardrijtochten in Zion NP, ziplinen in Costa Rica, tapas tours in de Spaanse steden of fietsen in Toscane, like onze pagina en je krijgt ze automatisch, iedere werkdag in je time line. En vergeet ook niet het gemak van de automatische melding die je krijgt zodra de factuur, vouchers en het Roadbook klaarstaan. Geen zorgen dus of je alles wel op tijd binnen hebt.

Kunnen wij het je nog makkelijker maken in tijden van drukte? Laat het ons eens weten. Onze slogan is niet voor niets: EurAm, tailormade for YOU!

Danielle Goedkoop
Business Development Manager EurAm

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

Lees TravelPro #20 van 19 mei online

Volgende bericht

Noorderhaven richt pijlen op verzekeraars en creditcardmaatschappijen

Auteur

redactie

redactie