Het Duits Verkeersbureau organiseert vandaag in Nijkerk van 11.30 uur tot 16.30 uur de tweejaarlijkse ReisMarkt Duitsland, waarop het tevens de laatste cijfers en trends uit de regio’s en steden presenteert. In 2010 was Duitsland vakantieland nummer één onder de Nederlanders. Met meer dan 3,3 miljoen reizen per jaar en circa tien miljoen overnachtingen heeft Duitsland een marktaandeel van ruim 18 % op de Nederlandse reismarkt. Ook in de eerste negen maanden van 2010 is een groei van 5 % in het aantal overnachtingen gerealiseerd. Wat betreft de marketingactiviteiten zal Duitsland zich dit jaar gaan richten op wellness en gezondheidsreizen en de 125e verjaardag van de automobiel. In 2012 zal er meer aandacht zijn voor wijn en natuur in Duitsland. De basisthema’s van het Duits Verkeersbureau zijn actieve vakanties, stedentrips en gezinsvakanties. Het Duits Verkeersbureau in Amsterdam liet tijdens de Vakantiebeurs 2011 nog weten lost te willen komen van het ‘Lederhosen und Bier’-imago als belangrijkste kenmerk van vakantieland Duitsland. Op de Vakantiebeurs presenteren de oosterburen zich met een nieuw, vlot imago.