Nieuws

Duitsland lanceert campagne #WanderlustGermany

Een kwalitatief hoogwaardig actief aanbod met de kernactiviteiten wandelen en fietsen in de natuurgebieden van de vakantiebestemming Duitsland staat centraal in de campagne #WanderlustGermany van de Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT). Samen met de premiumpartner Mecklenburg-Vorpommern begint de campagne per direct in dertien Europese markten, waaronder ook Nederland als een topmarkt.

“#WanderlustGermany volgt de trend van natuurgerichte en actieve vormen van vakantie die tegemoetkomen aan de momenteel groeiende behoefte van onze klanten aan veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid. Met een veelzijdig productaanbod, doordachte hygiëne- en veiligheidsconcepten en een eersteklas service nodigen wij onze gasten uit om nu op pad te gaan en verrassingen te ontdekken. Door de gerichte inzet van digitale communicatiemiddelen en innovatieve events in aangrenzende markten met een groot potentieel geven wij een gerichte impuls aan de nieuwe start van het incoming-toerisme in Duitsland. De campagne maakt ook gebruik van de positionering van Duitsland als bestemming met een uitstekend duurzaam aanbod en versterkt daarmee onze strategische aanpak om het kwaliteitstoerisme doelgericht uit te breiden”, legt Petra Hedorfer (CEO van de DZT), uit.

Digitaal
Voor de implementatie van de campagne heeft de DZT drie doelgroepen gedefinieerd: sportief ervaren wandelaars en fietsers, bij wie de activiteit centraal staat, gezinnen die hun vrije tijd in de natuur willen doorbrengen en iets nieuws willen beleven, en de levensgenieters, die activiteiten in de natuur combineren met culinaire hoogstandjes. De campagne #WanderlustGermany wordt digitaal uitgevoerd door middel van programmatic advertising en socialemedia-activiteiten in dertien Europese thuismarkten in totaal. De DZT legt ook extra accenten met events in de zes topmarkten Nederland, Oostenrijk, Denemarken, Frankrijk, Polen en Zwitserland.

Evenementen 
De DZT organiseert tussen medio augustus en medio september, met inachtneming van de lokale regelgeving outdoorevenementen in de topmarkten. Er wordt gebruikgemaakt van een cube-eventmodule, een mobiele informatiestand met interactieve elementen over het onderwerp natuur en duurzaamheid. In Nederland bijvoorbeeld staat de eventmodule op 5 en 6 september naast het Buitencentrum Schoorlse Duinen.

© 2020, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Vorige bericht

Duitse staat leent TUI 1,2 miljard euro

Volgende bericht

Costa Rica heropent grenzen voor Europese reizigers

Auteur

Dylan Cinjee

Dylan Cinjee

Dylan is begonnen als stagiair bij TravelPro. Na zijn stage kreeg Dylan de kans om te blijven bij TravelPro als lid van de redactie. Tijdens deze periode heeft Dylan zijn Bachelor in Tourism Management gehaald.