Nieuws

Easyjet richt zich op Nederlandse zakenreismarkt

EasyjetPrijsvechter Easyjet wil de focus op de Nederlandse markt vergroten. Om dit te bereiken heeft de Britse luchtvaartmaatschappij William Vet, die eerder VLM en Transavia werkte, aangesteld als commercieel manager voor Easyjet Nederland. De markt waar Easyjet onder meer op in wilt spelen is die van de zakenreiziger, welke op dit moment goed is voor dertig procent van al haar passagiers op Schiphol.

William Vet zal zich met name gaan bezighouden met het inspelen op de zakelijke behoeften en het onderhouden van de contacten met de luchtvaartsector, de overheid en politiek. Easyjet zal een directere concurrentie aangaan met KLM. De low-budget airline is zich de laatste jaren meer en meer gaan richten op de zakelijke markt door het bieden van gereserveerde stoelen, priority boarding en flexibele tarieven. Daarnaast werkt Easyjet samen met zakenreisorganisaties en zijn vluchten te boeken via de grotere reserveringssystemen.

© 2013, TravelPro. All rights reserved.

Het is niet toegestaan berichten of delen daarvan over te nemen zonder toestemming van de desbetreffende auteur. Bij het overnemen van citaten is bronvermelding verplicht. Je kunt wel berichten delen via de social media buttons.

Reageer met Facebook:

Reacties:

Vorige bericht

‘‘Griekse eilandhoppen maakt plaats voor parkhoppen’’

Volgende bericht

Recordaantal Duitse toeristen naar Nederland

Auteur

Arjen Lutgendorff

Arjen Lutgendorff

Arjen is in januari 2007 aan de slag gegaan bij TravelPro als redacteur. Na een toeristische en journalistieke opleiding heeft hij zijn plek gevonden bij het reisvakblad van formaat.