Eindhoven Airport lanceert vandaag Blogtrippers.nl, een campagne waarbij de luchthaven op zoek gaat naar aanstormend blogtalent dat bereid zal zijn reisreportages te maken over verschillende bestemmingen. In 2014 kon men vanaf Eindhoven Airport naar zo’n 78 bestemmingen vliegen en verwacht wordt dat het bestemmingenaanbod in 2015 alleen nog maar rijker zal worden.

Blogtrippers is een campagne waarbij bloggers online hun profiel aan kunnen maken. Een profiel kan bestaan uit tekst, foto’s en video’s van eerdere reizen. Wanneer men vervolgens zoveel mogelijk stemmen voor zijn of haar profiel vergaart, maakt deze kans op een unieke reiservaring. Met het Tulip Inn Hotel op Eindhoven Airport als basis, vertrekt de winnaar naar meerdere Europese bestemmingen in twee weken tijd. Daar wordt verwacht dat er verschillende ‘blogopdrachten’ worden uitgevoerd en unieke reisreportages worden gemaakt.

De drie deelnemers met de meeste stemmen zullen beoordeeld worden door een jury, bestaande uit vertegenwoordigers van BedandBreakfast.eu, GWK Travelex, Verkeersbureaus.info, T-Mobile en Eindhoven Airport. Als klap op de vuurpijl zal de winnaar op een aantal trips vergezeld worden door een pro-blogger, die gaat helpen bij het maken van content door het delen van tips & tricks.

Eli Lejeune, marketing manager Eindhoven Airport: “Bloggen is inmiddels volledig ingeburgerd, maar bloggen over reizen geniet juist een stijgende populariteit. Eigenlijk zijn we allemaal een beetje een reisblogger. Instagrammen, filmen en posten over je reis op verschillende sociale media… het is vrijwel normaal geworden. Daarom hebben we de Blogtrippers campagne gelanceerd. Voor velen is het nog niet bekend dat je vanuit Eindhoven Airport naar 78 bestemmingen kunt vliegen. Wij zijn van mening dat dit een geweldige manier is om een aantal verrassende bestemmingen onder de aandacht te brengen van mensen die liefde hebben voor reizen. En wat is er dan mooier dan de ene dag in bijvoorbeeld Athene en de andere dag in Londen te zijn?”

Kijk hier het filmpje.