Eindhoven Airport en DAY realiseren met het design voor het nieuwe vertrekgebied in de terminal van Eindhoven Airport een prijswinnende samenwerking. De jury van de Red Dot Award: Communication Design 2017 beoordeelden creatief werk van bureaus, designers en bedrijven uit meer dan 50 deelnemende landen.

Het ontwerp van DAY Creative Business Partners werd onderscheiden met de Red Dot Award binnen de ‘Spatial Communications’ categorie en onderstreepte daarmee de hoge kwaliteit van het design en de creatieve prestatie. Eindhoven Airport verwacht in 2017 een passagiersgroei van 19% te realiseren: 5,7 miljoen passagiers die een gemakkelijke gebruikerservaring en moderne faciliteiten verwachten. DAY werd door Eindhoven Airport aangetrokken om de nieuwe merkpositionering ‘Always Easy’, waarbij gemak voor de passagier centraal staat, te vertalen naar een design voor verschillende tastbare onderdelen in de klantreis en creëerde een ‘Visie op ruimte en ervaring’ als blauwdruk voor toekomstige ontwikkelingen op en rondom de luchthaven.

Met deze visie in het achterhoofd ontwikkelde DAY het interieur en de branding van de nieuwe gate-omgeving in de terminal. Het design is gebaseerd op het Nederlandse landschap met geometrische vormen en een fris kleurenpalet. DAY en Eindhoven Airport zetten hun succesvolle samenwerking voort en werken aan de inrichting en uitstraling van nieuwe gates, retail & horeca gebieden, hospitality gebieden en bijbehorende services.