Voor diegene die eens kennis wil maken met de culinaire belevenissen van Etihad Airways, kan een kijkje nemen op Taste of Amsterdam, het jaarlijkse event dat van 2 tot 5 juni in het Amsterdamse Amstelpark wordt gehouden.

Etihad Airways is namelijk de luchtvaartpartner van het culinaire evenement. Tijdens het festival demonstreert Etihad Airways zijn culinaire belevenissen aan alle bezoekers, zowel aan boord als op de grond. De luchtvaartmaatschappij kondigde onlangs een meerjarig partnerschap aan met Taste Festivals Ltd, dat sinds 2004 wereldberoemde restaurantevents organiseert, en zal in 2016 op vijftien ‘smaakfestivals’ aanwezig zijn. Shane O’Hare, Senior Vice President Marketing van Etihad Airways, licht toe: “Etihad Airways is er trots op dit stijlvolle evenement te sponsoren. Amsterdam is een van de grootste culturele hotspots in Europa en is ook op gastronomisch gebied steeds toonaangevender. Taste of Amsterdam is voor ons dan ook de ultieme gelegenheid om onze culinaire innovatie in alle cabines en spectaculaire lounges in de kijker te zetten.”

Wie Taste of Amsterdam bezoekt, krijgt de kans om deel te nemen aan de Etihad Taste the World Award, een wedstrijd die op elk van de vijftien Taste Festivals het restaurant of de chef bekroont die de culinaire filosofie van Etihad het best tot leven brengt. Een jury van Etihad-chefs, smaakexperts en invloedrijke foodies gaat op zoek naar de chef die met de beste innoverende kooktechnieken en een uitstekend gebruik van ingrediënten een verbluffend gerecht maakt. Alle winnaars worden uitgenodigd op Taste of Abu Dhabi en mogen er deelnemen aan Etihad Taste the World.