In 1998 stapte Harco van Uden voor het eerst in een kano om een avontuurlijke safaritocht te maken door de wildernis van Zimbabwe. Het bleek een life-changer. Juist dat gevoel en die ervaring wilde Van Uden graag delen met anderen en om dat mogelijk te maken richtte hij een reisorganisatie op met als motto ‘Experiences and Memories for a lifetime’. Inmiddels is het 20-jarig jubileum aangebroken.
In 2018 viert ExperienceTravel haar 20-jarig jubileum. En hoewel er in de loop der jaren veel is veranderd, is de basisgedachte dat de klant centraal staat steeds belangrijker geworden als onderscheidende factor. In 2012 bracht de komst van Elke Kuipers als mededirectielid een nog klantgerichtere koers. Haar motivatie, ervaring en expertise maakten dat de klantbeleving verder ontwikkeld werd. Niet alleen het contact rondom de boeking, maar álle contactmomenten werden belangrijker gemaakt en kregen meer aandacht door te luisteren naar de wensen van de reiziger.

Van 1 naar 60 landen
Na verloop van tijd kwamen er steeds meer bestemmingen bij. Van Afrika werd de oversteek gemaakt naar Australië & Nieuw-Zeeland en tevens naar de andere kant van de oceaan richting Noord- en Zuid-Amerika. Azië werd toegevoegd, net als de Poolgebieden en meer recentelijk zijn onder meer Rusland en Iran nieuwe reislanden geworden. Bij de keuze voor reisbestemmingen is de belangrijkste motivatie van ExperienceTravel dat niet de reisorganisatie, maar de reiziger bepaalt waar hij heen gaat in zijn of haar vrije tijd. Enige voorwaarde is dat ExperienceTravel het verschil kan maken door een goede invulling aan de reiswensen te geven en de reiziger volledig te ontzorgen wat leidt tot herinneringen en belevenissen voor het leven.

Bekijk de jubileumfilm die speciaal voor het 20-jarig jubileum is opgezet.

ITG Companies
ExperienceTravel is onderdeel van ITG Companies, dat ook de labels Travelworld, AcademischeReizen, Voyage & Culture en Senior Vakantie Plan voert.