Vandaag heeft Prinos Reizen uit Noordwijkerhout financieel onvermogen bij SGR aangemeld.

Informatie voor klanten die al op vakantie zijn volgt zo spoedig mogelijk. “Voor zover ons nu bekend zijn voor deze reizen alle vluchten betaald, maar leveranciers ter plaatse niet. Wanneer een leverancier ter plaatse vraagt om betaling van de geboekte diensten (accommodatie, autohuur), dan kan de consument deze betaling verrichten en het betaalde bedrag na terugkomst van vakantie bij SGR claimen via Schade claimen”, aldus de SGR.

Consumenten die rechtstreeks bij Prinos Reizen een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt en niet meer op reis gaan ontvangen zo spoedig mogelijk een bericht met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen.

“In alle gevallen geldt dat wij klanten dringend adviseren geen betalingen meer aan Prinos Reizen te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel in de toekomst aan te stellen curator of bewindvoerder.” Betalingen gedaan na 18 september 2018 worden niet meer door SGR gegarandeerd.